درج منبع خبر محدودیت نیست

جام جم آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: درج منبع خبر، محدودیتی برای خبرگزاری ها و سایت های الکترونیکی ایجاد نمی کند.

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، سید محمد حسینی بعد از ظهر دوشنبه در حاشیه نشست اعضای سیاستگذاری جشنواره خلیج فارس در جمع خبرنگاران، درباره انتقاد برخی افراد نسبت به مصوبه اخیر هیات دولت در درج منبع خبر، گفت: مجلس شورای اسلامی، خبرگزاری و سایت های الکترونیکی را به مطبوعات ملحق کرد، از این رو لازم بود، آیین نامه ای در این خصوص نوشته شود.

وی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی از وزارت ارشاد خواستند این آیین نامه تنظیم و اجرایی شود، از این رو تعجب می کنم که برخی نمایندگان اعلام داشتند در این خصوص قانون جدیدی نوشته شده، در حالیکه این موضوع مربوط به همان قانون مطبوعات است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآورشد: درج منبع خبر باید برای مخاطب روشن باشد که این خبر از سوی چه کسی عنوان شده و همچنین این موضوع باید چارچوب و ضوابط خود را داشته باشد.

حسینی افزود: این امر محدودیتی برای خبرگزاری ها و سایت های الکترونیکی ایجاد نمی کند، بلکه نظم بخشیدن به امور محسوب می شود. دولت در راستای ساماندهی فعالیت ها، ایجاد تسهیلات و نظارت بیشتر بر کار خبرگزاری ها و نشریات الکترونیکی، خبرگزاری ها را موظف به رعایت مقررات جدید فصل پنجم قانون مطبوعات کرد. براساس ماده ۳۸ این فصل، با الزامی بودن درج منابع اخبار در خبرگزاری ها، آنان را موظف کرده است که مطالب خود را به طور مستمر و با درج شماره و زمان جداگانه منتشر کنند.

 بیان انتقادات و برخی نقدها نباید با اغراض سیاسی آمیخته شود

وی  در پاسخ به سووالی مبنی بر اعتراضات مطرح شده برخی نسبت به دو فیلم «گشت ارشاد» و «خصوصی» گفت: اعتراض و بیان مسایل اینچنینی، بحث های جدیدی نیست و همواره اینگونه اعتراضات به برخی فیلم های سینمایی وجود داشته است. در این خصوص عده ای مخالف و عده ای نیز موافق پخش و اکران برخی فیلم های سینمایی در کشور هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران کشوری آزاد است و چند صدایی در آن وجود دارد، از این رو با سعه صدر نظر موافقان و مخالفان را می شنویم و آنها را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهیم.

حسینی با تاکید بر اینکه در بحث ها و بیان انتقادها و گفتار باید جانب انصاف نیز رعایت شود، افزود: بر این باوریم که نقدها و انتقادهای سازنده باعث رشد و بالندگی خواهد شد.

وی با انتقاد از برخی رفتارهای تند از سوی عده ای، بیان اعتراض در قالب محکوم کردن به کفر، نفاق و همکاری با بیگانگان را رفتاری غیرشایسته عنوان کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ممکن است ضعف ها و ایرادهایی وجود داشته باشد اما می توان همه اینها را در محیطی دوستانه و صمیمانه حل و فصل کرد.

وی درمورد شکل گیری کامل قسمت ها و چارت های تشکیلاتی سازمان امور سینمایی نیز گفت: این سازمان نیز همانند سایر سازمان ها باید به مرور چارت ها و قسمت های آن شکل بگیرد، از این رو در سی امین جشنواره فیلم فجر آغاز به کار کرد.

حسینی ابراز امیدواری کرد: طی سال ۹۱ همه قسمت ها و تشکیلات این سازمان تمرکز لازم را داشته و نهایی شوند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.