درختان چنار ورودی شهر فومن جامه رنگارنگ زیبای پاییزی به تن می کنند

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا، با توجه به اینکه هنوز حدود ۱۰ روز به فرارسیدن پائیز مانده؛ برگ ریزان دمیدن گرفته و رنگ آمیزی پاییزی این درختان چنار که تونل زیبایی را در جاده رشت به فومن ایجاد کرده اند، جلوه ای زیبا و دیدنی از خلقت خداوند را به نمایش گذاشته است.

درختان چنار مسیر ورودی شهر فومن در دهه ‎ ۴۰در ابتکاری بدیع توسط شهردار وقت کاشته شد و بعدها جزیی از سمبل این شهر درآمد و بسیاری از کارشناسان معتقدند این طرح به دلیل ارزش و اهمیت آن باید به عنوان یک الگو در تمام شهرهای استان های گیلان و مازندران اجرا شود .

وجود حدود سه هزار اصله درخت چنار در مسیر فومن به رشت تا سه راه دهستان ˈرودپیشˈ دیدگاه هر مسافر و گردشگری را می‌نوازد و به عنوان جاذبه گردشگری شهر تاریخی فومن محسوب می‌شود.

سایه گستری این درختان مانع تابش نور خورشید به سطح جاده شده و خنکای مطبوعی در مسیر ایجاد می‌کنند و چشم انداز بسیار زیبا و فرح‌بخشی پیش روی شهروندان و گردشگران می‌گذارند .

ˈهوشنگ ارجیˈ یکی از میهمانان شهر فومن در این باره می گوید: وقتی که وارد شهر فومن می‌شوی، در دالانی که از درختان قدیمی سر به فلک کشیده، قرار می گیری و احساس بسیار خوبی از زیبایی طبیعت به انسان دست می دهد.

به گزارش ایرنا ، کاشت درختان چنار در خیابان‌های فومن در دهه ‎ ۴۰توسط شهردار وقت به‌نام ˈجهانگیریˈ آغاز شد و بعدها این کار توسط مسوولان بعدی امور شهری ادامه یافت و در سراسر شهرستان بخصوص در ورودی فومن وسعت گرفت.

فومن در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیار دل‌انگیزی نظیر شهرک تاریخی ماسوله، دژ عظیم قلعه رودخان، پارک کودک و مجسمه های دیدنی است.

سالانه بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مسافر و گردشگر داخلی و خارجی از جاذبه های طبیعی و تاریخی فومن دیدن می کنند.ک/۳

۷۲۹۴/۶۹۵

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.