درخشان: فدراسیون بهانه دست کی‌روش ندهد

۰۸اردیبهشت،

حمید درخشان دربارهٔ لزوم حمایت از تیم ملی در حالی که زمان زیادی تا آغاز بازی‌های تیم ملی در مقدماتی جام‌جهانی باقی نمانده، اظهار کرد: هر اتفاقی را که در قبل افتاده است، باید فراموش کرد. الان به هیچ‌وجه نباید به دنبال مقصر بگردیم. باید با همیت ملی و دست‌دردست هم دادن در این شرایط مهم تیم ملی را از بحران خارج کنیم. در واقع باید مثل بازی با کره‌جنوبی که همه برای موفقیت فوتبال بسیج شدند، بار دیگر کنار هم باشیم.

وی ادامه داد: هر اتفاقی که بیفتد، کی‌روش قراردادش با تیم ملی تمام می‌شود و از ایران می‌رود. او بعد از آن هیچ تعهدی به فوتبال ما ندارد اما مهم فوتبال ایران است. باید هر کاری که می‌توانیم انجام دهیم تا در سه بازی باقی‌مانده بهترین نتایج را به دست بیاوریم.

درخشان با اشاره به این‌که الان وقت انتقاد از کی‌روش نیست، گفت: کی‌روش اشتباه‌های زیادی داشته است. از لحاظ فنی با برخی از تفکرات او مشکل داریم. انتظار داشتیم که به عنوان یک مربی خوب خارجی تاثیرات حضورش در فوتبال‌مان را به ویژه در نوع بازی کردن تیم ملی شاهد باشیم که این اتفاق هنوز نیفتاده است. با این حال الان نمی‌خواهیم نبش قبر کنیم.

سرمربی سابق تیم ملی جوانان دربارهٔ این موضوع که کی‌روش از فدراسیون خواسته است، تمامی تجهیزات و امکانات لازم را برای سه بازی باقی‌مانده فراهم کند، گفت: آنچه کی‌روش می‌خواهد، باید تمام‌وکمال برای او فراهم کنند. سود رفتن به جام‌جهانی برای فوتبال خودمان است. فدراسیون محکوم است که در این شرایط هرچه کی‌روش می‌خواهد برای او فراهم کند تا دیگر هیچ شبهه‌ای باقی نماند. باید همه بسیج شوند تا امکانات لازم در اختیار تیم ملی قرار گیرد؛ به گونه‌ای که بهانه‌ای برای کی‌روش باقی نماند؛ چرا که همه ما می‌دانیم اشخاص حرفه‌ای این کارها را خوب بلدند. فکر نمی‌کنم اضافه کردن یک دست لباس برای تیمی که می‌خواهد به جام‌جهانی برود، رقمی باشد و اصلا در هزینه‌ها گم است.

درخشان در ادامه گفت‌و‌گویش با ایسنا دربارهٔ همزمانی دیدار استقلال در مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا با اردوی تیم ملی و صحبت‌های کی‌روش مبنی بر آمدن ملی‌پوشان استقلال به این اردو گفت: همه کسانی که در فوتبال تلاش می‌کنند به دنبال موفقیت تیم ملی می باشند. مطمئنا همه کمک می‌کنند که تیم ملی موفق باشد. این برمی‌گردد به مسئولان و کادر فنی باشگاه استقلال که چگونه با این موضوع برخورد کنند. مطمئنم که فتح‌الله‌زاده و قلعه‌نویی این کمک را به تیم ملی خواهند کرد ولو اینکه تیم‌شان در آسیا دچار مشکل شود.

وی با اشاره به اینکه نباید گذاشت کار تیم ملی به پلی‌آف کشیده شود، گفت: باید تلاش کنیم تا حداقل به عنوان تیم دوم به جام‌جهانی صعود کنیم، در غیر این صورت بازی پلی‌آف اصلا راحت نیست. یک بار بود که مثل بازی با استرالیا موفق شدیم در پلی‌آف به جام‌جهانی صعود کنیم این بار باید با نماینده‌ای از آمریکای جنوبی بازی کنیم که بدون شک بازی سختی خواهد بود. امیدوارم در این مدتی که به آغاز بازی‌های تیم ملی باقی مانده با برنامه‌ریزی مناسب و اتحاد و همدلی برای موفقیت فوتبال‌مان تلاش کنیم.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.