درخشش آثار ایران در نمایشگاه هنرهای اسلامی موزه پوشکین مسکو

۱۲م اسفند ،

مجموعه آثار نفیس ایرانی در نمایشگاه هنرهای اسلامی در موزه پوشکین مسکو با استقبال بازدیدکنندگان روسی مواجه شد.

به گزارش هنرآنلاین در این نمایشگاه مجموعه ای از آثار نفیس ۲۰ کشور اسلامی از قرن ۹ تا ۱۹ میلادی در دید عموم قرار گرفته که بخش آثار ایران از جذاب ترین بخش های نمایشگاه است .

به گفته مسئول برگزاری این نمایشگاه ، برای مقدمات برپایی نمایشگاه دو سال زمان صرف شده و این مجموعه نفیس در شش سالن موزه قرار گرفته است.

« گالینا لاسیکووا» افزود: نمایشگاه از سه بخش تشکیل شده که شامل دوره های ظهور اسلام تا حمله مغول، دوره چنگیز خان و دوره پس از مغول است .

در بخش اول نمایشگاه آثار هنری از جمهوری اسلامی ایران، عراق، سوریه، کشورهای آسیای مرکزی و آسیای صغیر (ترکیه) و شمال آفریقا قرار گرفته است.

مجموعه نفیس ایرانی از جالب ترین بخش نمایشگاه می باشد که در آن جام هایی با نقش انسان و حیوانات، تذهیب ،خوشنویسی و تابلوهای مینیاتور و فرش های دست باف در معرض علاقمندان قرار گرفته است.

بخش دوم نمایشگاه شامل شاهکارهای هنری در دوره امپراطوری مغول می باشد که محدوده وسیعی از قلمرو کنونی چین تا اروپای شرقی را در برگرفته است.

لباس های ابریشمی زنان مغولی، کمربندها و زیورآلات زنانه و کلاههای ویژه دوره مغولی از آثار دیگر این بخش است .
در بخش سوم نمایشگاه آثار هنری استادان اسلامی و اشیای ویژه کاخ های صفویان، عثمانی ها ،ن وادگان تیمور لنگ و دیگر پادشاهان و خوانین اسلامی و نیز پارچه های نفیس و آثار مینیاتوری در معرض نمایش قرار گرفته است.

انتهای پیام/۳۱


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.