درخشش “آقای مهربان” در جشنواره پویانمایی

۱۹م اسفند ،

انیمیشن “آقای مهربان “تندیس طلایی و جایزه نقدی هشتمین جشنواره پویانمایی را در بخش دینی از آن خود کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مرکز پویا نمایی صبا انیمیشن “آقای مهربان “به کارگردانی مشترک بهنام دلداده و علی رضا گلپایگانی و به تهیه کنندگی مرکز پویانمایی صبا توانست در بخش دینی هشتمین جشنواره پویانمایی حائز رتبه اول شود.
تهیه کننده این پویانمایی گفت : داستان فیلم آقای مهربان با اشاره به داستان ضامن آهو در ارتباط با امام رضا (ع) نقل شده و همه ما به خوبی با این داستان آشنایی داریم ولی این بار این موضوع از زاویه دید دیگری مطرح می شود و تا اواسط فیلم شاید بیننده نتواند حدس بزند که این فیلم قرار است همان ماجرای ضامن آهو را روایت کند. 
دلداده افزود : در این فیلم حیوانات بیشه متفق القول اند که آدم ها موجودات بسیار خطرناکی می باشند و باید تا جایی که می‌شود از آنها دوری کرد و هر حیوانی با آدم ها زندگی کند خصوصیات بد انسان ها را به خود خواهد گرفت و با زخمی شدن کبوتر و افتادن او به دست انسان ها، حیوانات دیگر او را تنها می‌گذارند و دیگر حاضر به صحبت به او نیستند ولی او اعتقاد دارد همه انسان ها مثل هم نیستند و در میان آن ها انسان های مهربانی هم وجود دارند و در ن هایت برای آزادی چشم علی (آهوی دربند شکارچی) است به دامان همان آقای مهربان می‌‌شوند. 
وی در خصوص ایده انیمیشن با مضمون مذهبی گفت: در حقیقت ایده اولیه این انیمیشن توسط داوود امیریان به عنوان نویسنده به صبا ارائه شده بود و صبا فیلمنامه را جهت ساخت به ما پیشنهاد کرد. داوود امیریان داستانی را که ما بارها شنیده بودیم این بار به صورت کاملا جدید و از نگاه دیگری روایت کرده بود که این نگاه نو فیلمنامه را بسیار جذاب می‌کرد. 
دلداده در خصوص هدف خود از ساخت این انیمیشن گفت: مسئولیت ما در مقابل نسل های بعد، بیشتر از نسل های قبل از خودمان است خوراک فکری نسل ما بسیار اندک و غیر هنرمندانه به ما انتقال پیدا کرد، با وجود امکانات بسیاری که اکنون در اختیار داریم اگر کاری از دستمان بر بیاید و آن را به نحو احسن انجام ندهیم به خود و نسل آینده خیانت کرده ایم. /ص


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.