درخشش «آیینه های روبرو» در تگزاس، نروژ و آلمان

در ادامه موفقیت‌های بین‌المللی فیلم نگار آذربایجانی/

سینماپرس-گروه سینما/ فیلم «آیینه های روبرو» به کارگردانی نگار آذربایجانی و نویسندگی «فرشته طائرپور» جایزه بهترین فیلم بلند فستیوال نروژ و تگزاس را دریافت کرد. این فیلم در هفته آینده در ۴ فستیوال آلمان به نمایش در می آید.

به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی «آینه های روبرو» اولین ساخته بلند نگار آذربایجانی که در ادامه موفقیت های بین المللی خود، هفته گذشته جایزه بهترین فیلم بلند داستانی را از فستیوال نروژ دریافت کرد.

در بیانیه هیئت داوران در مورد این فیلم امیده است: «جایزه بهترین فیلم بلند داستانی اهدا می شود به «آینه های روبرو» ساخته نگار آذربایجانی، بخاطر به تاثیر گذاری آن در به تصویر کشیدن چالش های یک فرد «ترنس» در ایران.
در وهله اول، قابل تصور است که ساخت چنین فیلمی در ایران ، کار آسانی نیست و در وهله دوم ، داستان فیلم دارای پیچش های بسیار غافلگیر کننده است و باورهای اجتماعی مهمی را در فرهنگ کنونی ایران مطرح می کند.
ترکیب سبک روایتی و مرسوم یک فیلم جاده ای با نوآوری های چشمگیر در فیلمسازی.
«آینه های روبرو» فیلمی است که ما امشب مفتخر به معرفی آن هستیم.»

همچنین هیئت داوران جشنواره فیلم آستن در تکزاس، «آینه های روبرو» را بعنوان بهترین فیلم بلند این دوره از جشنواره خود برگزید.

این فیلم که نویسندگی آن را فرشته طائرپور به طور مشترک با کارگردان بر عهده داشته است، طی هفته آینده هم در چهار فستیوال آلمانی از جمله هامبورگ و هانوور نیز به نمایش در خواهد آمد. نگار آذربایجانی به همراه غزل شاکری و همایون ارشادی جهت شرکت در جلسات پرسش و پاسخ فیلم به آلمان سفر خواهند کرد.

در این فیلم که برای اولین بار در ایران در مورد یک فرد «دوجنسیتی» ساخته شده است، روایتی از برخورد دو زن از دو طبقه کاملا متفاوت اجتماعی ست. از دیگر بازیگران این فیمل می توان به شایسته ایرانی (بازیگر فیلم «آفساید»)، نیما شاهرخ شاهی، مریم بوبانی و رابعه اسکویی اشاره کرد.

فیلم «آینه های روبرو» سرانجام پس از یکسال و اندی انتظار، قرارست از سوم آبان ماه در معدودی از سینماهای آزاد تهران و چند شهر دیگر اکران شود.

انتهای پیام/ع/ن.ف

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۷۵۸۴


شبکه خبری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.