درخشش درپارالمپیک دیدگاه ها را نسبت به فوتبال نابینایان عوض می کند

احمد شاه حسینی به ایرنا افزود: تیم فوتبال ۵ نفره نابینایان در ایران از سال ۸۷ فعالیت خود را آغاز کرد و در این مدت در پنج دوره رقابت بین المللی حضورداشته است .

وی اضافه کرد : تیم ملی ایران تاکنون توانسته عناوین مهمی از جمله نایب قهرمانی رقابت های پارا آسیایی گوانگ ژو و نایب قهرمانی مسابقات سهمیه پارالمپیک در ژاپن را بدست آورد.

شاه حسینی بیان داشت: برغم کسب این افتخارات هنوز نگاه ها به این رشته ورزشی به صورت آماتور است و امیدواریم نگاه ها به ان تغییر کند.

این ورزشکار، درخشش تیم فوتبال نابینایان در بازیهای پارالمپیک را به انفجار بمب خبری تشبیه کرد و گفت: همه اعضا تیم و کادر فنی یک دل شده ایم تا بر روی یکی از سکوهای افتخار این رقابت ها قرار گیریم ومردم ایران را خوشحال کنیم.

شاه حسینی ادامه داد : تیم ایران در این رقابت ها با تیم های آرژانتین ،بریتانیا و اسپانیا همگروه است و در دیگر گروه نیز تیم های چین ، برزیل، ترکیه و فرانسه حضور دارند .

وی اضافه کرد : تیم ایران نخستین بازی خود را دهم شهریورماه برابر آرژانتین برگزار می کند.

شاه حسینی از تیم های چین، برزیل، اسپانیا و فرانسه به عنوان قوی ترین تیم های حاضر در این مسابقات نام برد و گفت: هیچ حریفی را دست کم نخواهیم گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنانش به حمایت های مسوولان ورزش کشور از کاروان اعزامی به پارالمپیک اشاره کرد و گفت: برای حضور در این بازیها ۷ مرحله اردو را پشت سر گذاشته ایم و در این اردوها مسوولان ورزش کشور نسبت به گذشته حمایت های بیشتری را از تیم های ورزشی داشته اند که جای تشکر دارد.

شاه حسینی بیان داشت: همه امکانات مهیا است تا در لندن بهترین عملکرد را از خود بر جای بگذاریم و مردم ورزش دوست ایران و هم استانی ها درفارس بدانند که از هیچ تلاشی برای افتخار ایران دریغ نخواهیم کرد.

این روشندل فوتبال کشورکه ۲۳ سال سن دارد ، دانشجوی رشته مشاوره است و دو مقام نایب قهرمانی آسیا درگوانگ ژو و نایب قهرمانی مسابقات کسب سهمیه پارالمپیک لندن را در کار نامه خود دارد .ک/ ۳

۷۳۶۸/۶۸۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۹۰۳۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.