درخشش سوریان و تقویت روحیه کاروان ورزشی ایران برای کسب مدال های بیشتر

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، ‘محمد عباسی’ وزیر ورزش و جوانان کشورمان که از نزدیک شاهد کشتی های حمید سوریان بود، پس از قهرمانی وی، گفت: این پیروزی ارزشمند باعث تقویت روحیه همه ورزشکاران کشورمان می شود و انگیزه آنان را برای کسب مدال دو چندان می کند.

وی با تبریک به حمید سوریان و ملت ایران افزود: ‘از اینکه یکدلی، وحدت و همت و اقتدار توانست بارقه امید را در کسب افتخارات دیگری فراهم کنم خدا را شاکرم و عزت روز افزون همه ورزشکاران عزیز را از خداوند متعال مسالت دارم.’

‘محمد علی آبادی’ رییس کمیته ملی المپیک کشورمان نیز با تبریک پیروزی حمید سوریان در مسابقات وزن ۵۵ کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک تاکید کرد که این مدال طلا روحیه و انرژی مضاعفی به کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران بخشید و می تواند نوید بخش موفقیت های بیشتری طی روزهای آینده باشد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک کشورمان نیز در گفت و گو با ایرنا ضمن ابراز خوشحالی از کسب نخستین مدال طلای کاروان ایران در شب نخست مسابقات کشتی فرنگی تاکید کرد: این پیروزی ارزشمند وضعیت کاروان ایران را متحول خواهد کرد و طلیعه ای برای مدال آوری سایر ورزشکاران خواهد شد.

بهرام افشارزاده افزود: حرکت امشب سوریان افتخار آفرین بود و به دیگر ورزشکاران این نوید را داد که با همت و غیرت می توانند به مدالهای طلایی دست یابند.

وی گفت: حرکت رو به جلوی کاروان ایران شروع شده است و بسیاری از چشم ها از این پس به عملکرد کاروان ایران در رشته های وزنه برداری، کشتی آزاد و فرنگی و تکواندو خواهد بود که امیدوارم طی روزهای آینده آنها هم خبرهای خیلی خوبی برای ملت ایران به ارمغان بیاورند.

سرپرست فدراسیون قایقرانی نیز در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا برد شیرین سوریان را باعث تقویت مضاعف روحیه کاروان ورزشی ایران دانست و از آن به عنوان حرکتی افتخار آفرین یاد کرد.

‘افشین اسبقیان’ افزود : ملت ایران و علاقه مندان به ورزش هیچ گاه خاطره شیرین شادی پس از برد امشب را فراموش نخواهند کرد و نام دلیر مرد کشتی فرنگی همواره در تاریخ ورزش کشور ثبت خواهد شد.

وی گفت: کاروان ایران هیچگاه به این اندازه استعدادهای مطرح برای کسب مدال در این سطح نداشته است و تعداد افراد دارای سهمیه و توان هر یک از آنها نشان می دهد که ما در ورزش یک حرکت رو به جلو را خصوصا طی چند ماه اخیر داشته ایم.

‘هادی ساعی’ مدیر تیم ملی تکواندو و دارنده دو مدال طلا و یک مدال برنز المپیک نیز به خبرنگار ما گفت: از پیروزی حمید سوریان بسیار خوشحال شدم و این موفقیت را به وی و اعضای تیم کشتی فرنگی تبریک می گویم.

وی افزود: وقتی سوریان مدال طلا گرفت مثل این بود که خودم مدال طلا گرفتم. این مدال تاثیر بسیار خوبی بر روحیه همه ورزشکاران ایرانی و از جمله تکواندوکاران کشورمان می گذارد.

وی ابراز امیدواری کرد که تکواندوکاران تیم ملی ایران نیز بتوانند با درخشش در المپیک لندن، دل ملت ایران را شاد کنند.

گزارش های دریافتی توسط خبرنگار ایرنا، حکایت از این دارد که محل استقرار کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران در دهکده المپیک یکشنبه شب حال و هوای ویژه ای داشت و ورزشکاران کشورمان بویژه دیگر اعضای تیم ملی کشتی فرنگی ضمن تبریک به حمید سوریان، تاکید می کردند که برای شروع رقابت های خود لحظه شماری می کنند تا مدال های بیشتری را به ملت ایران تقدیم کنند.

اروپام**۱۶۴۷ **۳۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۳۰۳۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.