درخواست از دولت پاکستان برای آغاز مذاکرات تشکیل دولت موقت

۳۰م دیماه ،

کمیته مرکزی حزب حاکم پاکستان از نخست وزیر این کشور درخواست کرده است تا رایزنی با تمام احزاب سیاسی را با هدف تعیین دولت موقت و نیز تعیین تاریخ نهایی برگزاری انتخابات آغاز کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه داون، این کمیته که با راجه پرویز اشرف، نخست وزیر پاکستان دیدار کرده، همچنین تاکید کرده است که هیچ گونه تاخیری در برگزاری انتخابات آزاد و شفاف پذیرفتنی نخواهد بود.

فاروق نائک، وزیر دادگستری پاکستان که از اعضای اصلی این کمیته است، عنوان داشت: در این جلسه دربارهٔ قوانین انتخابات بحث و گفتگو شد.

وی همچنین گفت که دولت به برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه متعهد شده است و اعضای این کمیته به اتفاق آرا از نخست وزیر پاکستان درخواست کرده‌اند تا تماس با تمامی احزاب و نیروهای سیاسی را آغاز کند تا انتخاباتی عاری از مشکلات در سطح فدرال و در سطح استانی برگزار شود.

در این نشست یوسف رضا گیلانی، نخست وزیر سابق پاکستان و بعضی از مهره‌های سرشناس سیاسی حضور داشتند.

در بیانیه پایان این نشست آمده است: این کمیته به همراه نخست وزیر تصمیم گرفته است تا انتخاباتی بر طبق قانون اساسی برگزار کند و آن را حتی برای یک روز به تعویق نیندازد.

این کمیته در ادامه از نحوه عملکرد راجه پرویز اشرف در جریان تظاهرات هزاره‌ها در بلوچستان تقدیر کرد و گفت که هیچ یک از این اتفاق‌ها منجر نخواهد شد تا انتخابات به تاخیر بیافتد.

پیشتر نیز اصلی‌ترین جناح اپوزیسیون پاکستان (PML-N) مسلم لیگ شاخه نواز از دولت فدرال درخواست کرده بود تا هر چه سریعتر تاریخ برگزاری انتخابات را اعلام کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.