درخواست افزایش مجوز تردد کامیون های حمل به منظور مقاوم سازی بتن

رئیس انجمن تولیدکنندگان بتن آماده عنوان کرد؛

رئیس انجمن تولیدکنندگان بتن آماده و قطعات بتنی گفت: به منظور حمل سریع بتن و مقاوم سازی آن باید مجوز تردد کامیون های حمل افزایش یابد.

حسین فروتن مهر در گفتگو با خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، با بیان این مطلب افزود: عمر بتن در هوای گرم تنها ۹۰ درصد مقاومت دارد و باید در کمتر از این زمان در سازه بتنی به کار گرفته شود.

وی ادامه داد: رعایت این بازه زمانی لازمه مقاوم سازی بتن است و اجرای این امر به فراهم بودن زیرساخت های لازم از جمله حمل سریع نیاز دارد.

فروتن مهر تصریح کرد:‌ هم اکنون بیش از ۱۲۰۰ کامیون پمپ بتن در شهر تهران موجود است که تنها ۳۰۰ کامیون مجوز تردد دارند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان بتن اظهار داشت: این انجمن درخواست افزایش صدور مجوز به ۳۰۰ کامیون دیگر را به راهنمایی و رانندگی ارایه داده تا هرچه سریعتر بتن تولیدی به مصرف در سازه های ساختمانی برسد و شرایط مقاوم سازی این محصول فراهم شود.

وی همچنین با اشاره به توسعه تکنولوژی در کامیون های حمل بتن گفت: کامیون های جدید امکان حمل بیشتر مواد را دارند و اگر به تعداد مناسب از این تراک ها از کشورهای همسایه خریداری شود امکان مقاوم سازی بتن فراهم خواهد شد.

این فعال در حوزه تولید بتن با تاکید بر رعایت استانداردهای لازم در تولید این محصول خاطرنشان کرد: مقاوم سازی بتن عمر مفید ساختمان ها را از ۳۰ سال به ۳۰۰ سال افزایش می دهد و سازه ها را در برابر زلزله و بقایای طبیعی مقاوم خواهد ساخت./ی


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.