درخواست اپل نادیده گرفته شد

۲۸م آذر ، مهر- یک قاضی فدرال با یک درخواست حقوقی توسط شرکت اپل مبنی بر ممنوعیت فروش مدلهای تلفنهای هوشمند سامسونگ که به طور غیر قانونی از فناوری اپل استفاده کرد، مخالفت کرد.

این تصمیم بخشی از مجموعه حکمهایی است که براساس اظهارات قاضی لوسی کوه ، طی چند هفته برای اشاره به موضوعات حقوقی مطرح شده در این پرونده اتخاذ شده اند.

حکم دیروز دوشنبه ۲۷ آذرماه قاضی کوه در شرایطی صادر شده است که اپل تابستان امسال غرامت ۱٫۰۵ میلیارد دلاری از سامسونگ دریافت کرده است. یک هیئت منصفه حکم داده است سامسونگ ویژگی های مهم آی فن و آی پد را کپی برداری کرده است.

اپل از قاضی خواسته است که فروش هشت مدل تلفنهای هوشمند سامسونگ را در آمریکا ممنوع کند از سوی دیگر به دنبال افزودن میزان غرامت خود از سامسونگ هم بوده است. یک هیئت منصفه در ماه آگوست امسال ( مرداد ماه) اظهار داشت که سامسونگ به طور غیرقانونی از فناوری اپل استفاده کرده است.

قاضی کوه در حکم خود نوشته است: تلفنهای همراه مورد بحث در این پرونده دربرگیرنده ویژگیهای بسیاری می باشند، فقط بخش کوچکی از این ویژگیها در اختراع ثبت شده اپل وجود دارد. اگرچه اپل تمایل دارد بعضی از ویژگیها را به صورت انحصاری اپل در اختیار داشته باشد اما این مسئله سبب نمی شود که ما کل محصولات را از بازار جمع کنیم.

اوایل ماه جاری کوه تلاش کرد که از مبلغ غرامت ۱ میلیارد دلاری سامسونگ به اپل کم کند، اما این که چقدر از این میزان کم خواهد شد تاکنون مشخص نشده است.

اپل برای افزودن به این دعوی حقوقی یک دادخواست دیگر ارائه کرده است که اظهار می دارد محصولات تازه سامسونگ به طرز ناعادلانه ای از فناوری اپل استفاده می کند. این دادخواست قرار است در سال ۲۰۲۴ مورد بررسی قرار گیرد. این دو شرکت در چندین کشور دیگر نیز درگیر همین مناقشات حقوقی شده اند.

هالرولد مک لیهینی وکیل شرکت اپل اوایل سال جاری ادعا کرده بود که سامونگ به طور آگاهانه یک تصمیم تجاری اتخاذ کرده تا تلفنهای آی فن و آی پد را کپی برداری کند.

چارلز ورهون وکیل سامسونگ استدلال کرده است که اپل تلاش می کند که سامسونگ را در دادگاه های سراسر جهان گرفتار کند تا این که با این شرکت رقابت تنگاتنگ داشته باشد.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.