درخواست تل‌‌آویو از برلین برای هماهنگی با آن درباره فروش سلاح‌ به اعراب

به دنبال افزایش فروش سلاح‌های آلمانی به کشورهای عربی و نگرانی تل‌آویو از برتری قدرت نظامی کشورهای عربی، رژیم صهیونیستی از آلمان خواست تا در خصوص فروش سلاح‌هایش به کشورهای عربی با آن‌ هماهنگ باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه اسرائیلی هاآرتص نوشت که عاموس گلعاد، رئیس بخش سیاسی و امنیتی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به برلین رفت و از آلمان خواست تا به ویژه بعد از فروش دو زیر دریایی آلمانی به مصر در خصوص فروش سلاح به کشورهای عربی با تل‌آویو هماهنگ باشد.

گلعاد با مسئولان عالی رتبه در وزارت دفاع و خارجه آلمان برای بررسی فروش سلاح‌های آلمانی به کشورهای عربی دیدار کرد.

روزنامه مذکور به نقل از یک مسئول اسرائیلی عالی رتبه نوشت: آلمان سال گذشته فروش سلاح‌های خود را به کشورهای عربی افزایش داد و قراردادهایی برای فروش چندین تانک‌ به عربستان و قطر و فروش ناوهایی به الجزایر و دو زیردریایی به مصر منعقد کرد.

این مسئول تصریح کرد: تل‌آویو در تلاش است تا به توافق‌نامه‌هایی با آلمان همانند آنچه میان آمریکا و اسرائیل است دست یابد و هدف آن تشکیل کمیته مشورتی است که وظیفه آن اطمینان یافتن از این مساله است که معامله‌‌های سلاح میان آلمان و کشورهای عربی به برتری ارتش اسرائیل ضربه نزند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.