درخواست دبیرکل اتحادیه عرب برای محدود شدن شرایط استفاده از حق وتو

دبیرکل اتحادیه عرب با تاکید بر لزوم ایجاد اتحاد میان کشورهای عضو شورای امنیت در خصوص سوریه خواهان وضع قید و بندهایی برای استفاده از حق وتو شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب در اظهاراتی اعلام کرد: برقراری صلح تنها از طریق ممانعت از ادامه اقدامات یک جانبه صورت خواهد گرفت.

وی افزود: شورای امنیت باید برای متوقف کردن درگیری‌های سوریه، کشورهای عضو این شورا را درباره تصمیمی نهایی در این خصوص متحد کند.

العربی ادامه داد: رهایی از حق وتو رویایی است که محقق شدن آن خیالی بیش نیست لذا باید اصلاحاتی در خصوص آن ایجاد شود که بتوان از وضعیت موجود خارج شد.

العربی ادامه داد: چیزی که ما نیاز داریم پیشنهاد و تلاشی برای محدودتر کردن شرایط استفاده از حق وتو و نیز ایجاد اصلاحاتی در آن است.

دبیرکل اتحادیه عرب هچنین خاطرنشان کرد: استفاده نادرست از حق وتو باعث می‌شود که بحران سوریه بدون هیچ راهکاری همچنان ادامه یابد لذا باید به این موضوع با جدیت بیشتری نگریست تا بتوان هر چه سریعتر بحران سوریه را حل کرد.

وی همچنین تاکید کرد: هر زمانی که قطعنامه بین‌المللی برای تغییر اوضاع سوریه صادر شده با حق وتو روبرو شده است لذا باید با ایجاد اصلاحاتی در شرایط استفاده از حق وتو از ادامه بحران سوریه ممانعت کرد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.