درخواست ربایندگان ۷ ایرانی در لیبی/ جزئیات عملیات ربایش در بنغازی

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار الجزیره در لیبی به نقل از “ونیس الشارف” نماینده وزارت کشور لیبی در منطقه الشرقیه اعلام کرد: هیئت هلال احمر ایران که در لیبی به گروگان گرفته شده اند در سلامتی کامل بسر می برند و گروگانگیران از مقامات ایرانی مطالباتی را تقاضا کرده اند.

وی افزود: گروگانگیران از دولت ایران تقاضا کرده اند در ازای آزادی هیئت هلال احمر ایران،  در موضوع آزادی دهها لیبیایی از زندانهای عراق وارد عمل شود.

جمعیت هلال احمر لیبی روز گذشته با صدور بیانیه ای از ربایش اعضای هفت نفره هیئت هلال احمر ایران در شهر بنغازی خبر داده بود و گروگانگیران تقاضا کرد هر چه زودتر آنها را آزاد کنند.

 
آخرین تصویر از هیئت ایرانی در لیبی

بنابر این گزارش عملیات ربایش هیئت هلال احمر ایران که به دعوت همتای لیبیایی به این کشور سفر کرده بودند، صبح روز سه شنبه پس از خروج هیئت ایرانی از ساختمان هلال احمر لیبی در شهر بنغازی رخ داد.

بر این اساس هیئت هلال احمر ایران در در مسیر به هتل تبسی (مقر اقامتشان) در حال حرکت بوده اند که یک گروه مسلح به آنها حمله ور شده و آنها را به منطقه نامعلومی منتقل می کند.

به گزارش الجزیره هیئت هلال احمر ایران روز دوشنبه به دعوت هلال احمر لیبی برای توسعه همکاریهای دوجانبه وارد لیبی شد. جمعیت هلال احمر لیبی در بیانیه ای اخیر با تقدیر از کمکهای هلال احمر ایران در جریان انقلاب لیبی و با اشاره به روابط دو کشور از گروگانگیران خواسته است هر چه سریعتر هیئت ایرانی را آزاد کنند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.