درخواست رسمی منافقین برای اسکان و ساخت پایگاه در اردن

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

منابع مطلع اردنی خبر دادند گروهک تروریستی منافقین از دولت این کشور خواسته است تا با اسکان این گروهک تروریستی در خاک این کشور موافقت کند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هابیلیان(خانواده شهدای ترور کشور)، منابع مطلع پارلمانی در اردن روز گذشته اعلام کردند سازمان مجاهدین خلق(منافقین) از طریق تعدادی از نمایندگان اردنی، به دولت این کشور پیشنهاد داده است تا ضمن موافقت با درخواست این گروهک برای اسکان، اجازه ساخت یک شهرک در صحرای این کشور را نیز به آنان بدهد.
 
براساس جزئیات اعلام شده توسط این منابع، منافقین پیشنهاد داده‌اند تا انتقال عناصر این گروهک از پایگاه عراقی الحریه (لیبرتی) طی چند مرحله انجام شود و همه هزینه‌های این جابه‌جایی نیز بر عهده این گروه باشد.
 
منافقین همچنین از دولت اردن خواسته‌اند تا با اختصاص یک قطعه زمین بزرگ در صحرای اردن برای ساخت یک شهرک و اسکان همه اعضای خود که در عراق به سر می‌برند موافقت کند.
 
منافقین در درخواست خود به اردن تعهد داده‌اند که همه هزینه‌های ساخت این شهرک، آب، گاز و برق آن را پرداخت خواهند کرد، علاوه بر آن اجاره بهای زمین و هزینه نیروهای امنیتی و حفاظتی اردنی نیز بر عهده خود گروهک خواهد بود و در مقابل پس از ترک این کشور و بازگشت به ایران! شهرک مورد نظر را با تمام امکانات آن به طور رایگان تحویل دولت اردن خواهند داد.
 
گروهک منافقین همچنین اعلام کرده است در صورت حضور در اردن اجازه خروج هیچ یک از اعضای خود را از شهرک مورد نظر مگر در شرایط فوق العاده پزشکی و بهداشتی نخواهد داد.
 
این پیشنهاد که توسط نمایندگان اردنی هوادار گروهک منافقین به دولت این کشور تحویل داده شده است هنوز واکنش مقامات رسمی را درپی نداشته است اما این منابع معتقدند موافقت امان با این پیشنهاد بعید به نظر می رسد زیرا روابط نزدیک ایران و عراق، صادرات نفط ارزان قیمت توسط بغداد به این کشور و طرح ساخت لوله انتقال نفت عراق به اردن که بیش از سه میلیارد دینار برای اردن سود دارد از دلایل احتمالی مخالفت دولت اردن با این پیشنهاد خواهد بود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.