درخواست رییس بیمارستان لقمان برای مقبره سران مشروطه

رییس بیمارستان لقمان از شهرداری تهران خواست تا برای تسریع در بازسازی و تکمیل طرح مرمت مقبره “سران مشروطه” توسط مدیریت شهری اقدام کند.

به دنبال بازدید میدانی و انتشار گزارش ایسنا درباره آخرین وضعیت آرامگاه  صور اسرافیل و ملک المتکلمین و تعدادی از شهدای قلم دوران مشروطه  در توضیحی که نادر بابالار – مدیر امور اداری مرکز پزشکی ،آموزشی و درمانی لقمان حکیم – در توضیحی که در اختیار این خبرگزاری ایسنا قرار گرفته از همکاری کامل باسازمان زیبا سازی شهرداری تهران و شهرداری منطقه ۱۱ برای صیانت از این مکان ارزشمند تاریخی خبر داد.

بنا بر اعلام از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱ تهران، بابالار با بیان این که، از ابتدای اجرای پروژه مرمت و نگهداری مقبره سران مشروطه توسط سازمان زیبا سازی شهرداری تهران، شورای شهر و منطقه ۱۱ برای به نتیجه رسیدن آن همکاری و مشارکت مستمر با مدیریت شهری داشته اند؛ گفت: هر گونه تغییر کاربری و تبدیل این مکان به پارکینگ تکذیب می شود و به هیچ وجه قرار نیست چنین اتفاقی بیفتد.

وی همچنین به جلسات متعددی که توسط شهرداری تهران با حضور رییس بیمارستان برای اجرای پروژه مرمت و بازسازی مقبره برگزار شده؛ اشاره کرد و افزود: حفظ ابنیه واجد ارزش تاریخی حائز اهمیت است، این بیمارستان به طور مداوم با شهرداری تهران همکاری دارد.

 بابالار بیان کرد: با توجه به این که محل قرار گیری پروژه در مقابل اورژانس بیمارستان است،حفاظت فیزیکی و حراست مکان به صورت شبانه روزی برای پیش گیری از آسیب های احتمالی، رصد تردد افراد و حصار کشی توسط بیمارستان انجام شده و با شهرداری منطقه ۱۱ و سازمان زیبا سازی نیز در ارتباط هستیم تا در صورت بروز هر گونه مشکلی موضوع را به اطلاع برسانیم.

به گفته وی هیچ تصمیمی برای ایجاد پارکینگ وجود ندارد و بیمارستان موظف به همکاری با شهرداری برای مراقبت و حفظ این فضای تاریخی است.

امیدوار رضایی – رییس بیمارستان لقمان – نیز خواستار تسریع در  بازسازی وتکمیل طرح مرمت مقبره سران مشروطه توسط مدیریت شهری شد و با توجه به اینکه شهردار تهران مسئولیت بازسازی را قبول کرده، از شهرداری تهران خواست برای جلوگیری از این شایعات اجرای پروژه هر چه زودتر تکمیل و به پایان برسد.

برزین ضرغامی، – مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران – نیز جمعه ۲۳ آبان با تاکید بر این که آرامگاه صور اسرافیل و ملک المتکلمین یا آرامگاه مشروطه در اختیار بیمارستان لقمان نیست، بلکه از لحاظ قانونی این ملک در تملک شهرداری تهران قرار دارد، توضیح داده است: تاکنون سه اقدام اساسی درباره بازسازی و مرمت این مقبره انجام شده است، در این مقبره، یک سرایدار به همراه خانواده اش بیش از پنجاه سال زندگی می کردند و حتی ادعای مالکیت بخشی از مقبره را داشتند که در آن ساخت و ساز انجام شده بود. در گام اول برای این خانواده محل مناسبی تهیه شد و سپس فضای اقامت سرایدار تخریب و به فضای مقبره افزوده شد. بخش زیادی از مراحل مرمت و بازسازی قبرهای موجود در مقبره ملک المتکلمین به پایان رسیده است و مراحل نهایی در دست اقدام است.

وی همچنین از خریداری ساختمانی همجوار با آرامگاه قرار گرفته در این منطقه توسط شهرداری و در راستای ایجاد دسترسی بیشتر و بهتر به مقبره خبر داده که قرار است به عنوان قلمرو به این مقبره تاریخی اضافه شود. از سوی دیگر بیمارستان به تازگی اعلام کرده که حاضر است بخشی از فضای پارکینگ موتورسیکلت خود را جهت الحاق به مقبره در اختیار بگذارد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.