درخواست صنعت خودرو از کنگره آمریکا

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 درخواست صنعت خودرو از کنگره آمریکا

درخواست صنعت خودرو از کنگره آمریکا

ممتازنیوز: کارگران صنعت خودروی آمریکا و نمایندگان کنگره به دنبال قواعد سخت گیرانه تر برای واردات خودرو از ژاپن هستند. ژاپن که تقریبا به همه نقاط دنیا خودرو صادر می کند، خودش بسته ترین بازار در بین کشورهای توسعه یافته را دارا است.

به گزارش «پرشنی خودرو»، ساندر لوین از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا از دولت اوباما خواست قواعد و آیین نامه های سخت گیرانه تری برای خودروسازان ژاپنی در نظر بگیرد به ویژه در شرایطی که ژاپنی ها با اتخاذ سیاست های پولی جدید، ارزش ین را در برابر دلار به شکل مصنوعی کاهش داده اند و این موضوع به اشتغال در صنعت خودروی آمریکا لطمه وارد می کند.
در حال حاضر کنگره در حال بررسی ورود ژاپن به «معاهده مشارکت دو سوی اقیانوس آرام» است.
۸۰ هزار نفر از کارگران فورد، جنرال موتورز و کرایسلر هم عریضه ای را به امضا رسانده اند که جلوی ورود ژاپن را به این معاهده بگیرند مگر آن که ژاپن ها موانع واردات خودروهای آمریکایی به ژاپن را کنار بزند و دست از اِعمال سیاست های پولی برای کاهش ارزش ین بردارد.
در ۳۰ سال گذشته ژاپن برای خودروهای سواری آمریکایی ۲٫۵ درصد و برای وانت و کامیون ۲۵ درصد تعرفه در نظر گرفته است. این در حالی است که معاهده تجارت آزاد کره جنوبی با آمریکا باعث شد که ۲٫۵ درصد خودروهای سواری ظرف ۴ سال و ۲۵ درصد خودروهای وانت و کامیون ظرف ۱۰ سال حذف شود.
نماینده کنگره آمریکا با تأیید نگرانی های سه خودروساز آمریکا می گوید ژاپن با انواعی از سیاست های مالیاتی، آیین نامه ها و سایر موانع غیرتعرفه ای جلوی واردات خودروهای آمریکایی به خاکش را می گیرد و انتظار آمریکایی ها از ژاپنی ها این است که به شکل واقعی درهای خود را به روی خودروهای آمریکایی باز کنند.
در ژاپن فقط ۶ درصد از خودروهای در حال تردد خارجی هستند و این نشان می دهد که ژاپن بسته ترین بازار خودروی در بین کشورهای توسعه یافته به حساب می آید.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.