درخواست غیرمنطقی بازدید از پارچین موضوعی فراتر از قوانین NPT است

۰۲خردادماه،

یک کارشناس مسائل هسته‌ای گفت: ایران در خصوص بازدیدهای مکرر آژانس مخالفتی ندارد اما این اقدام جهت یک پایگاه اینترنتی رسمی و نظامی سیاست مناسبی نیست.

“حسن بهشتی‌پور” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران در خصوص مذاکرات ایران و آژانس هسته‌ای گفت:‌ دلایل مختلفی در به نتیجه نرسیدن مذاکرات ایران با آژانس انرژی هسته‌ای وجود دارد که سیاسی شدن آژانس یکی از این دلایل است.

وی ادامه داد: از جنبه‌های مهم مذاکرات هسته‌ای جنبه‌های حقوقی و فنی آن است که در این جلسات باید مورد بررسی قرار گیرد اما آژانس مرتبا درخواست غیرمنطقی و خارج از چارچوب قوانین را داشته که تقاضای بازدید از پایگاه اینترنتی پارچین در همین راستا قرار دارد.

 بهشتی‌پور با اشاره به نتیجه نرسیدن این مذاکرات تصریح کرد:‌ ایران در خصوص بازدیدهای مکرر آژانس مخالفتی ندارد اما این اقدام سیاستی نیست که جهت یک پایگاه اینترنتی رسمی و نظامی صورت گیرد.

این کارشناس مسائل هسته‌ای در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس قوانین آژانس بازدید از اینگونه پایگاه اینترنتی‌ها تنها یک بار اتفاق می‌‌افتد و این بهانه‌ای است که سبب ایجاد این اختلافات و نتیجه نگرفتن از مذاکرات شده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.