درخواست قانونگذاران انگلیسی برای مقابله با فرار مالیاتی شرکت‌های خارجی

۱۳م آذر ،

کمیته‌ای از قانونگذاران انگلیسی از دولت خواست با شرکت‌های چندملیتی که فروش قابل توجهی در این کشور دارند اما مالیات کمی پرداخت می کنند، مقابله کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، کمیته حسابهای دولتی اعلام کرد که دولت باید مقرراتی را وضع کند تا مبادلات بین شرکتی که هزینه مالیات شرکتها را کاهش می دهد، محدود شود و در گزارش مالیاتی شرکتها شفافیت بیشتری ایجاد کند و با کشورهای دیگر برای مقابله با فرار مالیاتی همکاری کند.

این کمیته که مسئول نظارت بر امور مالی دولت است، همچنین از اداره دارایی این کشور به سبب اغماض در مورد شرکتهای بزرگ انتقاد کرد.

کمیته حسابهای دولتی ماه قبل مدیران شرکتهای آمریکایی استارباکس، گوگل و آمازون را بر سر اینکه چرا مالیات کمی می پردازند در حالیکه میلیاردها پوند درآمد در انگلیس دارند، مورد مواخذه قرار داد.

دولت انگلیس به تازگی برای کاهش کسری بودجه، مقابله با فرار مالیاتی را مورد توجه قرار داده است. تحقیقات رویترز از استارباکس نشان داده که این شرکت در سه سال قبل هیچ مالیاتی به انگلیس پرداخت نکرده و به سرمایه گذارانش گفته است فعالیتش سودآور بوده در حالیکه ضررهای بزرگی را به ماموران مالیاتی انگلیس گزارش کرده است.

آمازون مالیات بر درآمد اندکی در انگلیس می پردازد زیرا فروش خود از انگلیس را از طریق لوکزامبورگ انجام می دهد که پایین‌ترین نرخ مالیات را در اروپا دارد.

دولت فرانسه نیز ماه قبل از اتخاذ تدابیر تازه برای دریافت مالیات از شرکتهای اینترنتی مانند آمازون و گوگل خبر داده بود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.