درخواست لغو ممنوعیت حجاب برای نیروهای پلیس زن در اندونزی

۲۸خردادماه،

گروه‌های اسلامی وحقوق بشری از اداره ملی پلیس اندونزی خواستند تا قانون ممنوعیت استفاده از حجاب از سوی نیروهای پلیس زن این کشور را لغو کند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه «The Jakarta Post»، تصمیم ممنوعیت استفاده از حجاب از سوی نیروهای پلیس در سال ۲۰۰۵، توسط ژنرال «دای بچتیار» (Da’i Bachtiar) رئیس وقت اداره ملی پلیس اندونزی اتخاذ شد.

وی به همه نیروهای پلیس دستور داد تا فقط از لباس‌های متحدالشکل رسمی پلیس استفاده کنند و اعلام کرد که پلیس‌های زن نباید حجاب داشته باشند.

در این میان تنها نیروهای پلیس زن استان «آچه» از این قانون مستثنی می باشند، زیرا براساس آیین‌نامه و مقررات داخلی این استان که بیشترین سهم مسلمانان اندونزی را دارد و دارای قوانین منطبق بر شریعت اسلامی است، بانوان در محافل عمومی موظف به استفاده از حجاب می باشند.

«پائنگکی ایندیارتی» (Poengky Indiarti)، مدیر اجرایی سازمان دیده‌بان حقوق بشر اندونزی از «تیمور پرادوپو» (Timur Pradopo)، رئیس فعلی پلیس ملی اندونزی خواست تا قانون ممنوعیت حجاب برای نیروهای پلیس را لغو کند.

وی گفت: برای همه اقشار جامعه باید فرصت برابری برای ملحق شدن به نیروی پلیس وجود داشته باشد و بانوان مسلمان نباید از این حق مستثنی باشند. این مصداق تبعیض است که فقط بانوان محجبه استان آچه اجازه استفاده از حجاب را داشته باشند.

«آزیومردی آزرا» (Azyumardi Azra)، عالم مسلمان اندونزیایی نیز در پیامی جداگانه، خواستار برداشتن ممنوعیت حجاب و احترام به همه مصادیق آموزه‌های اسلامی شد.

همزمان کمیسیون ملی حقوق بشر اندونزی و دیده‌بان پلیس این کشور و جمعی از علمای مسلمان نیز خواستار لغو قانون ممنوعیت استفاده از حجاب از سوی نیروهای پلیس زن در اندونزی شدند.

اندونزی بیشترین جمعیت مسلمانان جهان را در خود جای داده‌ است و مسلمانان ۸۵ درصد جمعیت ۲۳۷ میلیون نفری این کشور را تشکیل می‌دهند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.