درخواست معاون اشتون برای تعویق مذاکرات گروه ۱+۵ با ایران

۳۰م دیماه ،

به گزارش فارس، با وجود آمادگی ایران برای برگزاری گفت‌وگو ها با ۱+۵ در تاریخ توافق شده در ماه ژانویه، هلگا اشمید دیشب در گفت‌وگوی تلفنی به باقری اعلام کرد که ۱+۵ آمادگی لازم برای برگزاری مذاکرات در ماه ژانویه را نداشته و تاریخ تازهی را به ایران در ماه فوریه پیشنهاد نمود.

در این گفت‌وگوی تلفنی، باقری با تاکید بر آمادگی ایران برای انجام مذاکرات با ۱+۵ از طرف مقابل خواست تا به تاریخ توافق شده درماه ژانویه برای برگزاری گفت‌وگوها پایبند باشند. 

به گزارش خبرآنلاین، تغییر در تیم سیاست خارجی امریکا یکی از دلایل این تاخیر است. جان کری، نامزد مورد نظر باراک اوباما برای تصدی مقام وزارت امور خارجه آمریکا که روز پنجشنبه در جلسه رسیدگی به نامزدی اش در کمیته مناسبات خارجی سنای آمریکا سخن می گفت، بدون اشاره به همکاری های ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: ایران باید با بازرسی های اتمی موافقت کند.

وی اظهار داشت برای ایالات متحده مهم است با چالش های فوری و خطرناک از جمله تروریسم و تهدید ناشی از برنامه اتمی ایران برخورد کند.

کری گفت:” ما برای بازداشتن ایران از دست یابی به تسلیحات اتم آنچه را لازم باشد انجام خواهیم داد.”

او با بیان اینکه سیاست آمریکا «مهار نیست، جلوگیری است»، افزود: فرصت برای ایالات متحده جهت وادار کردن ایران به رعایت مسئولانه قطعنامه های سازمان ملل متحد و تن دادن به بازرسی از مراکز اتمی، کم می گردد.

در چند روز قبل از مصر به عنوان میزبان احتمالی مذاکرات ایران و ۵+۱ یاد می شد.

/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.