درخواست نتانیاهو برای برگزاری انتخابات زودهنگام ؛ نشانه شکست سیاستهای وی

شبکه القدس با اشاره درخواست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای برگزاری انتخابات پارلمانی زود هنگام اعلام کرد این درخواست نشانه اختلافات شدید نتانیاهو با اعضای دولت این رژیم است .

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ این شبکه افزود: این در خواست نتانیاهو نتیجه اختلافات شدید وی با اعضای  دولت و عدم تفاهم بین مسئولان دولتی در زمینه بودجه  ۲۰۲۴ می باشد.

رهبر گروه مخالف اسرائیل با استقبال از این درخواست آن را آغازی برای سرنگونی نتانیاهو دانست.دیگر تحلیلگران معتقدند این درخواست نتانیاهو به منزله شکست وی در سیاستهای چهار ساله دولت است.

گزارشگر این شبکه اظهار داشت : اختلافات موجود بین اعضای دولت اسرائیل و به نتیجه نرسیدن بودجه سال ۲۰۲۴ باعث شد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل خواستار به جلو انداختن زمان انتخابات پارلمانی اسرائیل شود.

این درخواست بعد از مشورتهای فراوان بوده است .علاوه بر آن عوامل داخلی و خارجی تاثیر گذار بر این اقدام نتانیاهو بی تاثیر نبود. عوامل اقتصادی نیز در این درخواست تاثیر بسزائی داشت که بارزترین آن بحران اقتصادی است که اسرائیل مواجه با آن است.

این درحالی است که بودجه امنیتی اسرائیل بسیار هزینه بر بوده است تا بتواند عاملی پیشگیرانه برای حوادث منطقه باشد.مخالفان دولت از این درخواست نتانیاهو استقبال کردند و آن را شکست سیاستهای نتانیاهو توصیف کردند.


باشگاه خبرنگاران
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.