درخواست نمایندگان از رئیس‌مجلس برای دعوت از وزرای اقتصادی دولت

۰۶اردیبهشت،

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه حذف ارز مرجع از کالاهای اساسی بی‌تدبیری مسئولان بوده، گفت:‌دولت برنامه‌ای برای جبران حذف ارز مرجع از کالاهای اساسی ندارد و در این راستا نیز نمایندگان از رئیس مجلس خواستارند تا دعوت از وزرای اقتصادی دولت را برای رفع این ابهامات در دستور‌ کار بهارستان قرار دهد.

“سیدناصر موسوی‌لارگانی”نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران دربارهٔ حذف ارز مرجع از کالاهای اساسی، گفت: متأسفانه با توجه به اینکه ما در آستانه برگزاری دو انتخابات بزرگ و سرنوشت‌ساز ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا قرار داریم و باید جو کشور آرام باشد و مردم یک آرامش خاطری برای خلق حماسه سیاسی داشته باشند، متأسفانه بعضی از مسئولین با بی‌تدبیری‌ها، سبب ایجاد تشویش‌خاطر مردم شده‌اند که این اقدام درستی نبود.

وی در ادامه افزود: در بحث اجرای هدفمندی یارانه‌ها که نزدیک به دو سال در حال اجراست، از ابتدا بحث بر سر آن بود آنچه که مایحتاج مردم است مدیریت شود و افزایش قیمت افسارگسیخته نداشته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه با حذف ارز مرجع، برخی اقلام مانند گوشت ۶۰ درصد افزایش قیمت داشته، گفت: این افزایش ۶۰ درصدی قیمت‌ها هیچ توجیهی ندارد و دولت باید نظارتش را جدی کند تا دست اشخاص سودجو را که برای مردم مشکل ایجاد کرده‌اند قطع شود.

لارگانی با بیان اینکه نمایندگان دولت که در کمیسیون تلفیق حاضر می‌شوند تاکنون راهکاری برای جبران حذف ارز مرجع از کالاهای اساسی مطرح نکرده‌اند، گفت: مسئولان دولتی بعضا ما را با کشورهای دیگر مقایسه می‌کنند، مقایسه خوب است اما باید همه جوانب را مقایسه کرد، اگر ما در این موضوع خود را با کشورهای دیگر مقایسه می‌کنیم باید ببینیم درآمد مردم ما با درآمد دیگر کشورها چه تفاوتی دارد.

وی در خاتمه اظهار داشت: با توجه به این موضوع، درخواست نمایندگان از رئیس‌مجلس دعوت از وزرای دولتی برای پاسخگویی به این گرانی‌های افسارگسیخته است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.