درخواست وزارت بهداشت برای بررسی محدودیت‌های اهدای خون پس از حجامت

۲۴اردیبهشت،

آیا حجامت می‌تواند جایگزینی برای اهدای خون باشد؟

درخواست وزارت بهداشت برای بررسی محدودیت‌های اهدای خون پس از حجامت

درخواست وزارت بهداشت برای بررسی محدودیت‌های اهدای خون پس از حجامت

 معاون طب سنتی وزیر بهداشت بر لزوم برگزاری نشست‌های تخصصی میان اساتید طب سنتی و سازمان انتقال خون به منظور بررسی اختلاف نظرهایی در مورد “حجامت و محدودیت‌های پس از آن برای اهدای خون” تاکید کرد.

به گزارش راسخون، دکتر محمود خدادوست در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که آیا حجامت می‌تواند جایگزینی برای اهدای خون باشد؟ گفت: اهدای خون یک ضرورت است و به عنوان امری خداپسندانه باید به آن توجه شود.

وی با اشاره به محدودیت‌هایی برای اهدای خون اشخاص به دنبال انجام حجامت، افزود: شاید لازم باشد نشست‌هایی میان اساتید طب سنتی و سازمان انتقال خون برگزار شود تا در مورد اختلاف نظرهایی که در این باره وجود دارد، مباحث فنی و تخصصی صورت گیرد تا اشخاصی که حجامت می‌کنند از نعمت اهدای خون محروم نشوند.

حجامت جایگزین اهدای خون نیست

خدادوست در عین حال ادامه داد: اثرات انجام حجامت در فردی که اندیکاسیون‌های مربوطه را داراست با اثراتی که در اهدای خون می‌بینیم، متفاوت است. بنابراین حجامت نمی‌تواند جایگزینی برای اهدای خون باشد. اما در مجموع از آنجا که اهدای خون برای نجات جان انسان‌ها جزو ضرورت‌های دینی ما است، لازم است نشست‌های علمی میان دو مجموعه مذکور صورت گیرد تا اشخاصی که حجامت می‌کنند از نعمت اهدای خون محروم نشوند.

وی تاکید کرد: لازم است حجامت را طبق کتاب برای فردی که ضرورت دارد و از اندیکاسیون‌های مربوطه برخوردار است، انجام داد تا مشکل اهدای خون برای اشخاص کمتری ایجاد شود.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / بهداشت و درمان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.