درخواست کمیته بین المللی المپیک از ایران / روسای برکنار شده فدراسیون‌ها را برگردانید / اخبار ورزشی

سرانجام پس از حرف و حدیث های فراوان IOC دست به کار شد و با ارسال نامه ای به کمیته ملی المپیک ایران بحث تعلیق ورزش ایران را به صورت رسمی تر اعلام کرد و از مسئولان ورزش کشور خواست که هر چه سریع تر رئیس فدراسیون های برکنار شده به سمت خود برگردند تا اساسنامه ها اصلاح شوند و انتخابات در فضای مطلوب تری برگزار شود.
متن کامل نامه IOC به کمیته ملی المپیک ایران به شرح زیر است:

با سلام

موضوع: وضعیت جنبش المپیک در ایران

آقای رئیس و آقای دبیر کل

توجه شما را به نامه قبلی ما به تاریخ ۱۷ آگوست ۲۰۱۲( ۲۷ مرداد سال ) و جواب شما به ۲۲ آگوست (اول شهریور ) که بابت آنها از شما تشکر می کنیم.

از آن زمان ما متاسفانه از طریق منابع مختلف مطلع شده ایم که انتخاباتی انجام شده یا در حال انجام شدن در تعدادی از فدراسیون‌های است که این نادیده گرفتن کامل نامه صریح ۱۷ اگوست است که در آن به روشنی گفته شده بود «هیچ انتخابات جدیدی در فدراسیو ن های ملی و (کمیته ملی المپیک) تا زمانی که فدراسیو ن‌های ملی اساسنامه های خود را برای بازنگری، اظهار نظر و تائیدیه به فدراسیو ن‌های جهانی مربوطه نفرستند به رسمیت شناخته نمی شوند»

در ثانی ما هیچ خبری در‌باره فعالیت‌ها و اقدامات درخواستی در نامه ۱۷ اگوست برای حل مشکل دریافت نکرده ایم.

متاسفانه این باعث می شود که ما فکر کنیم که موضع ابراز شده توسط IOCوOCAو فدراسیون های جهانی مربوطه جدی گرفته نشده و یا مورد توجه قرار نگرفته است که این می تواند متاسفانه کل جنبش المپیک در کشور شما را در معرض اقدامات باز دارنده که در منشور المپیک و قوانین فدراسیون های بین المللی آمده است، قرار دهد.

چنانچه بتوانید موارد زیر را انجام دهید ما متشکر خواهیم شد؛

۱٫ما را به جزییات از اتفاقاتی که در فدراسیون های ملی رخ داده است قرار دهید و اگر تایید می کنید که انتخاباتی انجام شده و یا در حال انجام شدن است( که مفاد نامه ۱۷ اگوست نادیده گرفته است) مطمئن شوید که وضعیت خیلی سریع بر اساس خواسته نامه ۱۷ اگوست به حالت اول برگردانده شود.

۲٫ .با وزارت ورزش و جوانان به عنوان یک موضوع ضروری و فوری برای متوقف نمودن هر گونه مداخله بر اساس نامه ۱۷ اگوست IOCوOCA و موضع ابراز شده توسطً فدراسیو ن‌های جهانی مربوطه که کاملا تحت حمایت IOCوOCAمی باشد همکاری نمایید

۳٫فورا ما را در جریان مسایل حل نشده ذیل که در نامه ۱۷ اگوست آمده است قرار دهید.

 -آیا مسئولین ذیربط مفاد مغایر قوانین ورزش ملی را برای تطابق با اصول اولیه جنبش المپیک خصوصا اصل استقلال بازنگری، اصلاح و یا لغو کرده اند؟
 

-آیا مسئولین دولتی ذیربط/ وزیر ورزش و جوانان وضعیت فدراسیون های ملی را که تحت تاثیر مداخله دولتی قرار گرفته اند با توجه به موضع فدراسیون های مر بوطه به حالت اولیه برگردانده‌اند؟

-آیا فدراسیو ن‌های ملی اساسنامه خود را برای بازنگری، اظهار نظر و تایید قبل از انجام هر گونه انتخاباتی به فدراسیون های جهانی مربوطه فرستاده اند؟ ( اگر فرستاده اند لیست آنها را برایمان ارسال کنید)

 از شما تقاضا می کنیم که کپی این نامه را برای استحضار و اقدامات مقتضی به مسئولین دولتی ذیربط دهید.
 

از شما به خاطر همکاری در این موارد ضروری تشکر می نماییم و منتظر پاسخ سریع شما هستیم.

با احترام

پیری موری؛ مدیر ارتباطات کمیته بین المللی المپیک
 

۲۵۱ ۴۳

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.