درخواست ۹ چهره اقتصادی مجلس برای تشکیل ستاد ویژه اقتصادی در کشور

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، ۹ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه غیر علنی روز چهارشنبه که با حضور مسئولان اقتصادی دولت و برای بررسی وضعیت اقتصادی کشور برگزار شد، طی پیشنهاد مکتوبی به هیات رئیسه مجلس خواستار تشکیل ستادی برای بررسی و حل مشکلات اقتصادی شدند.

در این درخواست مکتوب نمایندگان آمده است: نظام سلطه جهانی در این مرحله از مقابله با خیزش های اسلامی منطقه فشارهای همه جانبه را در حوزه های مالی، تجاری، حمل و نقل و بیمه بر ملت ایران تشدید و محدودیت هایی را در صادرات نفت به کشور ایجاد کرده است.

دولت خدمتگزار در مقابله با تحریم های ظالمانه حداکثر تلاش خود را به کار گرفته است. با توجه به شرایط موجود لازم است که به جهت تقویت همبستگی ملی تمامی نهادهای حکومتی و مردم، دولت را در این راه یاری رسانند.

لازمه این مهم تشکیل ستادی است که از تمامی نهادهای حکومتی با اختیارات خاص بتوانند تصمیمات لازم را اتخاذ کنند و از اختیارات کافی برخوردار باشند. بر  این اساس لازم است نمایندگانی به انتخاب صحن علنی مجلس در این ستاد حضور داشته باشند. لذا پیشنهاد داریم ستادی با اختیاراتی معین تشکیل و کلیه تصمیمات اقتصادی در بخش های داخلی و خارجی را در مقطع زمانی یکساله بر عهده گیرند تا از راهبرد “اقتصاد مقاومتی” که مورد تایید مقام معظم رهبری است در این برهه از انقلاب اسلامی بر ترفندهای نظام سلطه فائق آید.

به گزارش مهر، توکلی نماینده تهران، احمدی نماینده دهلران، نادران نماینده تهران، قادری نماینده شیراز، قوامی نماینده اسفراین و مصباحی مقدم نماینده تهران، بحرینی نماینده مشهد، رجایی نماینده گناباد، پورابراهیمی نماینده کرمان ۹ نماینده ای هستند که این پیشنهاد را در جلسه غیر علنی مجلس تقدیم هیات رئیسه مجلس کردند.

بر اساس این گزارش، به گفته یکی از نمایندگان مجلس این پیشنهاد در جلسه غیر علنی مطرح شد و مورد استقبال وزیران اقتصادی دولت نیز قرار گرفت.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.