دردسری که ملکه برای خود ساخت

روزنامه انگلیسی دیلی‌میل در گزارشی اذعان کرد که پادشاه بحرین با پذیرش دعوت ملکه انگلیس برای شرکت در مراسم سالگرد سلطنت وی، دردسری بزررگ برای ملکه ایجاد کرده است.به گزارش فارس، دیلی‌میل نوشت: این تصمیم خشم گروه‌های حامی حقوق بشر را که با سرکوب خون‌بار معترضین دموکراسی‌خواه بحرینی مخالف‌اند، برخواهد انگیخت.

بنابراین گزارش، ملکه انگلیس مجبور بود بر اساس “پروتکل پادشاهی” این کشور، در کنار دیگر پادشاهان جهان، شاه بحرین را نیز به مراسم مزبور دعوت نماید. این مراسم روز ۱۸ ماه مه برگزار خواهد شد.

بسیاری امیدوار بودند که “شیخ حمد بن عیسی آل‌خلیفه”، پادشاه بحرین از پذیرش این دعوت امتناع ورزد اما اکنون منابع آگاه تاکید می‌کنند که شیخ حمد این دعوت را رسما پذیرفته است. شاه بحرین همچنین به میهمانی شام ویژه پرنس چارلز نیز دعوت شده است.

دیلی‌میل تصریح می‌کند که خبر مزبور انتقادات شدیدی را در بین فعالان بریتانیایی حقوق بشر و آن‌دسته نمایندگان پارلمان بریتانیا که با سرکوب مردم بحرین مخالف‌اند، برخواهد انگیخت. بسیاری از آنان بر این عقیده‌اند که پادشاه بحرین هرگز نباید به این میهمانی سلطنتی دعوت می‌شد.

در ادامه این گزارش آمده است: بحرین در شرایط ناآرامی اجتماعی قرار دارد و معترضین در تلاش‌اند تا پادشاه این کشور را سرنگون سازند. گروه‌های دموکراسی خواه از فوریه سال گذشته به خیابان‌ها می‌آیند و بیش از ۵۰ شهروند بحرینی در جریان این اعتراضات جان خود را از دست داده‌اند و هزاران تن دستگیر شده‌اند.

خبر پذیرش دعوت ملکه انگلیس از سوی پادشاه بحرین یک هفته پس از آن منتشر می‌شود که بحرین میزبان مسابقات فرمول ۱ اتوموبیل‌رانی بود. گروه‌های حامی حقوق بشر فشار فراوانی بر مسوولین برگزاری مسابقات آوردند تا این مسابقات برگزار نشود اما مسابقات ادامه یافت.

دیلی‌میل ادعا کرده است که پذیرش این دعوت می‌تواند یک پیروزی برای پادشاهی بحرین تلقی شود.

گفتنی‌ست وقتی سال گذشته فرزند پادشاه بحرین نیز برای مراسم عروسی شاهزاده انگلیسی به بریتانیا دعوت شد، گروه‌های حقوق بشری انتقادات تندی را از خانواده سلطنتی این کشور به عمل آوردند.
 

۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.