دردسر جدید هوای پایتخت/ جایگزینی تاکسیهای فرسوده متوقف شد

جامعه

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: در سال ۹۱ نوسازی ناوگان تاکسیرانی متوقف شده و هوای تهران را ۱۷ هزار تاکسی فرسوده تهدید می‌کند.

محمد احمدی بافنده در گفتگو با خبرگزاری مهر با اشاره به توقف روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی گفت: هیچ اتفاقی از ابتدای سال ۹۱ تاکنون در خصوص نوسازی تاکسی های پایتخت نیفتاده درحالی که قرار بود تمام خودروهای پیش از سال ۸۳ که ۱۷ هزار تاکسی می شدند نوسازی شوند.

وی ادامه داد: به جز تهران در سایر شهرها نیز جایگزین شدن تاکسی های فرسوده متوقف شده و ما برای حل این مشکل با هر نهاد و مسئولی که می توانستیم مکاتبه و رایزنی کنیم صحبت کردیم اما تاکنون به نتیجه ای نرسیده ایم.

احمدی بافنده با اشاره به ۶۰۰ تاکسی فرسوده ای که از سال ۹۰ اسقاط شده اما تاکسی های نو به صاحبانشان تحویل نشده بود، تاکید کرد: تمام تعهدات سال ۹۰ به رانندگان داده شد و برای واگذاری این تعداد تاکسی رایزنی های بسیاری با پلیس راهور انجام دادیم و آنها قبول کردند خودروهای سال ۹۰ را شماره گذاری کنند اما حاضر نیستند خودروهای ناایمن را در سال ۹۱ به عنوان تاکسی شماره گذاری کنند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با اشاره به افزایش آلودگی هوا در مهرماه و زمستان گفت: ۱۷ هزار تاکسی فرسوده که فاقد معاینی فنی هم هستند و یک چهارم ناوگان تاکسیرانی را تشکیل می دهند تهدیدی برای آلودگی هوا در این فصل ها به شمار می آید.

به گفته بافنده در سال ۹۱ تعداد اندکی از تاکسی ها اسقاط شده و صاحبان آنها در حال پرداخت وام هستند اما هنوز یک خودرو نیز تحویل داده نشده است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با بیان اینکه برخی از تاکسی های فعال در فرودگاهها متعلق به سال قبل از ۸۳ می شوند گفت: اگر این تعداد تاکسی فرسوده نوسازی شوند در زیبایی چهره شهر و پاکیزگی هوا موثرند. همچنین این نگرانی برای ما وجود دارد که این خودروها در ناوگان سیروس مدارس استفاده شوند در حالی که ما دوست داشتیم تاکسی های نو با ایمنی بسیار بالا به عنوان سرویس مدارس بکار گرفته شود.

بافنده اضافه کرد: متاسفانه سازمان تاکسیرانی کمترین اختیارات در نوساز ناوگان تاکسیرانی دارد اما تمامی پاسخگویی ها باید از طریق این سازمان انجام شود و بیشتر رانندگان تاکسی نیز نگرانند تسهیلات دولتی در سال ۹۲ شامل حال نوسازی ناوگان نشود.


اخبار جامعه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.