دردسر «حریم سلطان» به نمایشگاه کتاب هم رسید

۱۱اردیبهشت،

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران دستور پیگیری توزیع آثار مرتبط با سریال‌های تلویزیونی ماهواره‌ای را در نمایشگاه کتاب صادر کرد.

به گزارش خبرآنلاین، با وجودی که سومین روز نمایشگاه بیست و ششم کتاب در حال برگزاری است و به نقل از شاهدان و غرفه داران، استقبال از نمایشگاه مانند همیشه نیست، وزیر فرهنگ و ارشاد صبح جمعه بین خبرنگاران حاضر شد تا به سوالات آنها پاسخ دهد. سیدمحمد حسینی، در پاسخ به سئوالی دربارهٔ توزیع آثاری با موضوع سریال‌های شبکه‌های ماهواره‌ای گفت: ما گروهی برای نظارت داریم. اگر کتابی مجوز چاپ نداشته که برخورد می‌شود و اگر مجوز داشته ماجرا متفاوت می‌شود. من به دوستان تذکر می‌دهم که دربارهٔ توزیع این آثار بررسی لازم را داشته باشند. وزیر این نکته را هم گفت که اگر این کتاب ها مجوز نشر گرفته‌اند و با مجوز ارشاد در حال عرضه در نمایشگاه می باشند،  قبلا در بررسی کتاب‌ها از سوی مسؤولان کوتاهی صورت گرفته است.

این در حالی است که روز پنجشنبه، معاون امور نمایشگاهی نمایشگاه کتاب در برابر خبرنگاران حاضر شد و از توزیع کتبی با محوریت سریال های تلویزیونی اظهار بی اطلاعی کرد. محمد اللهیاری در این نشست در پاسخ به سئوالی دربارهٔ توزیع دو عنوان کتاب با موضوع داستان دو سریال تلویزیونی «عشق ممنوعه» و «حریم سلطان» که از شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان خارج کشور پخش می‌شود، اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: ما به طور مداوم در حال رصد فضای نمایشگاه به منظور ایجاد فضایی آرام برای مخاطبان هستیم.

اما موضوع دیگری که این روزها االی رسانه را درگیر کرده، خلوت بودن فضای نمایشگاه بر خلاف سالهای قبل و چینش جدید بخش بین الملل است. وزیر ارشاد در کنفرانس مطبوعاتی و در در پاسخ به سئوالی در مورد استقبال کم مردم از نمایشگاه کتاب نیز گفت: استقبال کم نشده و تنها دیروز(۵شنبه) ۲۵۰ هزار نفر از نمایشگاه بازدید کرده‌اند، اما شاید به خاطر اینکه بخش بین‌الملل از سالن شبستان جدا شده است و مخاطبانش به بخش‌های دیگری رفته‌اند، شاید کمی از ازدحام شبستان کم کرده است. حسینی در پاسخ به سؤالی دربارهٔ‌ استقبال نکردن مردم از غرفه‌هایی چون بازار جهانی کتاب و دیگر غرفه‌هایی که حالت نمایشگاهی دارند نیز گفت:‌ مردم بیش‌تر به دنبال خرید می باشند و بسیار به دیدن غرفه‌هایی که جنبه‌ نمایشگاهی دارند، نمی‌آیند. 


نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.