دردهای دندانی

جام جم آنلاین: خوانندگان می‌توانند با ارسال پیامک به سامانه ۳۰۰۰۰۷۰۶ پرسش‌های خود را در موارد مختلف مطرح و در برنامه زنده «دکتر سلام» که هر شب ساعت ٢١ از شبکه آموزش پخش می‌شود، پاسخ خود را دریافت کنند.

امروز دکتر فکر آزاد، جراح و متخصص بیماری‌های لثه به پرسش ما پاسخ می‌دهد.

درد به عنوان یک علامت و هشداردهنده در بدن ماست. آنچه به دردهای دندانی ارتباط دارد مربوط به بافت نرم دندان است که در داخل بافت‌های سخت اطراف دندان محصور است. بافت نرم دندان تشکیل شده است از اعصاب ، عروق و سلول‌هایی که در این بافت قرار دارد.

شایع‌ترین علل دردهای فک و صورت، دردهای دندانی است. این دردها به‌دنبال پوسیدگی و حتی ضربه و صدمه‌ای است که در دندان‌ها ایجاد می‌شود.

بیماری‌های لثه نیز می‌تواند موجب دردهای دندانی شود. در واقع از شایع‌ترین بیماری‌های فک و صورت و دهان، پوسیدگی دندان است. این پوسیدگی به دنبال میکروب‌های فرصت‌طلبی که در داخل فضای دهان است و رعایت نکردن بهداشت ایجاد می‌شود.

دردهای زودگذر که بر اثر سرما یا گرما ایجاد می‌شود نیز نشان‌دهنده مراحل اولیه پوسیدگی است. پوسیدگی هیچ‌گاه متوقف نمی‌شود. در صورت پوسیدگی بیشتر و نفوذ به عاج دندان، دردها طولانی‌تر و ممتد می‌شود.

دردهای لثه‌ای نیز بیشتر به حالت خارش و مخدوش است و معمولا بسیار مزمن و آرام پیش می‌رود و باید قبل از این‌که درد شدید شود به پزشک مراجعه کرد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.