درد دل «کلاشنیکوف» با پوتین جواب داد

۲۹ آبان ،

در این طرح، ادغام کارخانه ایجماچ که در آن تفنگ های کلاشنیکوف تولید می گردد و یک کارخانه دیگر به نام ایجمخ پیش بینی شده است. میخائیل کلاشنیکوف ۹۳ ساله و ۱۳ تن دیگر از کارکنان سابق ایجماچ بودند

به گزارش تفسیری مجله شبانهممتازنیوز، میخائیل تیموفیویچ کلاشنیکف که در سال ۱۹۴۱ در یکی از حملات ارتش شوروی به نیروهای آلمان نازی مجروح و در بیمارستان بستری شد، تصمیم گرفت در مدت سپری شدن دوره نقاهت، با در هم آمیختن ویژگی‌ ها و کاربردهای سلاح آمریکایی ام۱ گرند و تفنگ آلمانی اس ‌تی‌ جی ۴۴ یک تفنگ خودکار طراحی و تولید کند.

ساخت این سلاح در سال ۱۹۴۷ تکمیل و پس از آن در سال ۱۹۵۱ به طور رسمی وارد ارتش شوروی شد. موفقیت این اسلحه چشمگیر بوده و تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون قبضه ای کی ۴۷ تولید شده است.

اگرچه طی دهه های اخیر تفنگ تهاجمی کلاشنیکوف اسحله مورد علاقه بسیاری از کشورهای جهان بوده اما پدر این سلاح معروف طی روزهای اخیر با ارسال نامه ای برای رییس جمهور روسیه، از کاهش میزان تولید این سلاح در کارخانه تولید کننده آن ابراز تاسف و اداره نادرست این کارخانه را که حقوق کمی به کارگران پرداخت می کند، محکوم کرده بود.

رئیس جمهور روسیه نیز امروز در پاسخ به این درد دل سازنده کلاشینکوف، اعلام کرد این کشور قصد دارد دو تولید کننده سلاح های گرم روسیه را که با بحران مالی مواجه می باشند، ادغام و شرکت تازه را به نام پدر تفنگ های مشهور هجومی «کلاشنیکوف» نامگذاری کند.

دمیتری روگازین معاون اول وزیر روسیه که مسئولیت بخش صنایع نظامی این کشور را برعهده دارد این طرح را پیشنهاد کرده است .در این طرح، ادغام کارخانه ایجماچ که در آن تفنگ های کلاشنیکف تولید می گردد و یک کارخانه دیگر به نام ایجمخ پیش بینی شده است. میخائیل کلاشنیکوف ۹۳ ساله و ۱۳ تن دیگر از کارکنان سابق ایجماچ بودند.

کلاشنیکوف چند روز پیش موافقت خود را برای استفاده از نام او به عنوان مارک گروه تازه که قرار است دو کارخانه را در داخل شرکت دولتی ” روستکنولوجی” گردهم آورد، اعلام کرده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.