درد دل های زنانه را با این نکات آرام کنید !

عکس

شاید شما هم دوست داشته باشید بدانید که چطور می توانید در دوره قاعدگی حال خودتان را بهتر کنید و چه برنامه غذایی ای برای این منظور داشته باشید. ما در این باره پیشنهادهایی برای شما داریم تا هرچه کمتر از ناراحتی ها و دل دردهای قاعدگی رنج ببرید و مانع آن شوید که این دل دردها شما را از بیرون رفتن و کار کردن و فعالیت های معمول باز دارد. نکته اصلی برای از بین بردن دل دردهای قاعدگی کاهش تورم و تجمع مایعات در بدن است. این کار با کاهش مصرف مواد غذایی تورم زا، افزایش مصرف مواد غذایی ضد تورم و ضد نفخ و همچنین داشتن یک زندگی پرجنب و جوش و فعال صورت می گیرد.

● غذاهای ضد نفخ بخورید

مواد غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ تاثیر ضد تورم دارند و راه را بر تولید پروستاگلاندین که موجب دل دردهای قاعدگی می شود می بندد. حتما ماهی های چرب مثل سالمون، ساردین و ماهی دودی را امتحان کنید. به مدت ۳ماه روزانه ۲گرم روغن ماهی بخورید و آن را به مرور تا یک گرم در روز کاهش دهید. گردو و روغن زیتون خاصیت ضد التهاب دارند زیرا با جلوگیری از تولید پروستاگلاندین، تاثیر اسپاسم و گرفتگی شکم را از بین می برند.

با خوردن این مواد غذایی سرشار از کلسیم و منیزیم دل درد و گرفتگی شکم را تسکین دهید:

منیزیم: برگ های سبز خوردنی مثل کلم پیچ و کاهو و گردو.

کلسیم: کلم بروکلی، ماهی ساردین و سالمون، کنجد، ملاس نیشکر.

به طور منظم ورزش کنید: ورزش کردن منظم در طول ماه می تواند از شدت علائم قاعدگی بکاهد و به سلامت کلی بدن شما بیفزاید

● اینها ممنوع هستند

برخی مواد غذایی موجب افزایش نفخ و تورم می شوند؛ مانند گوشت قرمز، کره، پنیر و چربی غنی شده، به ویژه اسیدهای چرب ترانس موجود در کیک های آماده و شیرینی ها که حاوی روغن های هیدروژنه و اشباع شده است؛ پس بهتر است در این روزهای خاص از مصرف آنها دوری کنید.

● آخرین توصیه ها

به طور کلی تغذیه تان را ارتقا دهید:

شما باید در این روزهای خاص مصرف نمک و شکر را به حداقل برسانید. حتما روزی ۸ لیوان آب بنوشید و میوه ها و سبزی ها را بیش از پیش در برنامه غذایی خود بگنجانید. قرص های مکمل و با کیفیت حاوی مولتی ویتامین و مواد معدنی را هم فراموش نکنید.

طبقه بندی: علمی پزشکی   |   تعداد بازدید: ۱۰۲ نفر   |   تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۷ تیر
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , آرام کردن دل درد, درد, درد دل, درد دل های زنانه, دل درد


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.