درد سینوزیتی حاد سبب سردرد صبحگاهی می‌شود

۰۱ تیرماه ۱۳،
ممتاز نیوز : متخصص گوش و حلق و بینی گفت: سردرد شدید و دردناک صبحگاهی، گرفتگی بینی، آبریزش و خلط در ته گلو از علائم درد سینوزیتی حاد است.

نظام‌الدین قهاری در گفت‌وگو با فارس، اظهارداشت: اشخاصی که هنگام بیدار شدن از خواب با سردرد شدید و دردناک، گرفتگی بینی، آبریزش و خلط در ته گلو مواجه می باشند به درد سینوزیتی حاد مبتلا شده اند که در میانه روز از میزان سردرد کاسته شده ولی درد مختصری باقی خواهد ماند.

متخصص گوش و حلق و بینی گفت: این دسته از بیماران از نظر ظاهری علائم خاصی ندارند اما پس از معاینه از بینی آنها متوجه تورم شدید مخاط بینی می‌شویم.

قهاری ادامه داد: اگر این سردردها درمان نشود یا به صورت نیمه درمان شده، رها شود، گاه گاهی‌فرد با سردرد مواجه می‌شود سردردی که به شدت اولیه نیست اما به صورت مزمن و دائمی وجود دارد و در نقاط مختلف پیشانی، بالای ابرو و زیر چشم با فشار انگشتان درد احساس می‌شود.

متخصص گوش و حلق و بینی تصریح کرد: بعد از عکسبرداری متوجه کدر بودن سینوس‌های فکی در این اشخاص می‌شویم و بعضی اوقات نیز یک سینوس پر از التهاب و عفونت و ماده چرکی در این اشخاص می‌بینیم.

قهاری با بیان این مطلب که در سینوس مزمن دردهای اولیه وجود ندارد ادامه داد: اگر بیمار دوباره سرما بخورد یا در معرض باد سرد قرار بگیرد می تواند علائم حاد را به خود بگیرد یعنی بیمار دچار گرفتگی بینی و ترشحات عقب حلق می‌شود و در رادیوگرافی تورم مخاط سینوس و پولیپ داخل سینوس دیده می‌شود.

متخصص گوش و حلق و بینی افزود: این پولیپ ممکن است در داخل بینی رشد کند و سبب گرفتگی بینی شود.

قهاری ادامه داد: سینوس‌های مزمن عمدتاً زمینه‌های آلرژی و عفونی دارند.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.