درد مفاصل را در فصول سرد جدی بگیرید

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

هیچ مفصل سالمی در فصول سرد درد نمی گیرد و سرما با تشدید ناراحتی های پنهان مفصلی منجر iبه آشکار شدن بیماری های مفاصل می گردد.

دکتر محمد تقی هلی ساز، دکتری طب فیزیکی در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران گفت:  iبه طور طبیعی هیچ فردی با سرما نباید دچار مشکلات و درد مفاصل شود زیرا سرما فقط تشدید کننده این ناراحتی ها است و نباید آن را عاملی در بروز دردها ی مفصلی و بیماری های وابسته iبه آن محسوب کرد.

 وی با بیان اینکه سرما iبه طور غیر مستقیم می تواند در شناسایی بعضی از مشکلات مفصلی موثر شود تاکید کرد: در فصول سرد و قرار گیری فرد در مجاورت سرما iبه سبب انقباظ و انبساط ناگهانی عضلات و مفاصل اشخاصی که دچار مشکلات مفاصل نظیر آرتروز، گرفتگی مفصل و یا کوتاهی مادر زادیی تاندون می باشند ،ناراحتیشان تشدید شده و مشخص می گردد که وی دچار یکی از این درگیری ها است.

دکتر هلی ساز اظهار داشت: دردهای مفصلی در سرما را باید جدی گرفت و در صورت بروز این دردها مراجعه iبه متخصصین ارتوپدی و یا طب فیزیکی ضروری است تا از این طریق بتوان مشکل زمینه ای و سبب بروز آن را شناسایی و درمان کرد.

وی در ادامه در خصوص اینکه درد مفاصل در سرما را با علایم سرما زدگی نباید اشتباه گرفت نیز تصریح کرد: در سرما زدگی سرما از دو طریق در اندام ها رسوخ می کند ،یکی از راه اعصاب محیطی و دیگری عروق محیطی که در عروق محیطی با انقباظ عروق خون رسانی iبه بعضی از نواحی بدن از جمله سر انگشتان دست و پا سبب سردی، انقباظ تغییر رنگ جزئی و در مواقع حاد منجر iبه کبودی آنها می گردد.

این دکتری طب فیزیکی خاطر نشان کرد:  در صورتیکه سرما از راه  اعصاب محیطی بویژه در مبتلایان iبه دیابت وارد بدن شود با ضعف این اعصاب علایمی نظیر کرختی، سسی و سوزش در نواحی سر انگشتان دست و پا وگاهی صورت را iبه همراه می آورد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.