درسی از قیام امام حسین (ع)

۱۴م دیماه ،

شاید بتوان یکی از مهمترین درسهای عاشورا و قیام امام حسین را بصیرت دانست. بصیرت و بینشی که برای بعضی روشن کننده راه بود و نجات بخش و نداشتن همین بصیرت از سوی دیگر بعضی را تا قعر آتش دوزخ فرو برد.

به گزارش مجله شبانه  ممتاز نیوز، وبلاگ دورنما در آخرین نوشته خود آورده است:

شاید بتوان یکی از مهمترین درسهای عاشورا و قیام امام حسین را بصیرت دانست. بصیرت و بینشی که برای بعضی روشن کننده راه بود و نجات بخش و نداشتن همین بصیرت از سوی دیگر بعضی را تا قعر آتش دوزخ فرو برد. شاید آنروز که یزید سرمست از پیروزی بر  حسین بن علی در واقعه کربلا بود، هرگز فکر نمی کرد، چندی نخواهد گذشت که تاریخ از او به بدنامی یاد خواهد کرد و مردمان قرن های آینده هر ساله عاشورا را به یاد امام حسین و یارانش باشکوه تر برگزار می کنند. تصور چنین چیزی در آن برهه از تاریخ که غبار فتنه همه جا را پوشانده بود کاری بود بس دشوار که تنها ایمان، تقوی و تمسک به اهل بیت می توانست نجات بخش مردمان باشد.

بزرگداشت قیام امام حسین و یارانش، در روز عاشورا و در اربعین حسینی چراغ راهی است تا با اندکی تفکر در وقایع آن دوران، خود را در برابر فتنه های دوران خود ایمن کنند. به همین سبب است که دشمنان نیز تمام تلاش خود را می کنند تا این آتش افتاده در جان مسلمان را خاموش کنند، آنها می دانند که اعتقاد به امام حسین و یارانش و پذیرش حقانیت آنها، یعنی نابودی یعنی بصیرت و یعنی نابودی و برملاشدن فتنه ها و نقشه های آنان.اگر روزی تلاش دشمنان بر پاک کردن این خاطره از حافظه مردم مسلمان و جهان بود، امروز تمام تلاش خود را بر تحریف این واقعه تاریخی گذاشته اند و رسانه های دشمن از تمام توان خود برای این هدف بهره می برند.

               امام حسین، عاشورا اربعین حسینی

حضرت زینب و امام سجاد (ع) در آن برهه تاریخی، درحالی که تصور همه شکست آنان بود تا تمام ایمان و اعتقاد خود از هدف خود دفاع کردند و با بیان خطبه های مهم و تاثیرگذار در مجلس یزید، زمینه بیداری مردمی را فراهم کردند که دچار بی بصیرتی شده بودند و در تمیز حق از باطل به گمراهی رفته بودند.   اکنون وظیفه مسلمانان به خصوص شیعیان است تا این پرچم را بالا نگه داریم و حقانیت قیام عاشورا را فریاد بزنیم و در مقابل همه توطئه ها دشمنان با ابزار مناسب بایستیم.

پ.ن: اربعین حسینی و عروج معلم اخلاق حاج آقا مجتبی تهرانی را به همه دوستان تسلیت عرض می کنم.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.