درس هایی که اوباما از فیلم لینکلن گرفت

۴ م دیماه ،

مجله تایم «باراک اوباما» را به عنوان چهره سال ۲۰۱۲ خود معرفی کرده است و در یک قسمت از پرسش و پاسخ پنج صفحه‌ای این مجله، سوالی در مورد نمایش اختصاصی فیلم لینکلنِ «استیون اسپیلبرگ» در اواسط نوامبر از او پرسیده است.

کافه سینما: مجله تایم «باراک اوباما» را به عنوان چهره سال ۲۰۱۲ خود معرفی کرده است و در یک قسمت از پرسش و پاسخ پنج صفحه‌ای این مجله، سوالی در مورد نمایش اختصاصی فیلم لینکلنِ «استیون اسپیلبرگ» در اواسط نوامبر از او پرسیده است.

 نمایشی به میزبانی کاخ سفید که «دنیل دی لوئیس» نیز در آن حضور داشت.

این پرسش و پاسخ را بخوانید:



آقای رئیس جمهور، می‌خواهم سوالی در مورد فیلم لینکلن بپرسم. ما می‌دانیم که شما گروهی را اینجا برای دیدن فیلم گرد هم آوردید. دیدن فیلم برای من تجربه‌ای بسیار هیجان انگیز و مانند گذراندن زمانی سه ساعته در کنار لینکلن بود. می‌خواهم بدانم شما در هنگام دیدن فیلم چه حسی داشتید. آیا شما هم حس در کنار لینکلن بودن در آن سه ساعت را داشتید؟

باراک اوباما:‌ خب، اول اینکه دنیل دی لوئیس کنار من یا پشت سر من نشسته بود (می‌خندد). و در نتیجه حتی بعد از فیلم هم حس کنار لینکلن بودن را داشتم. او نقشش را استادانه بازی کرده بود. فکر می‌کنم همه اطلاع دارند که لینکلن رئیس جمهور مورد علاقه من است و درنتیجه تماشا کردن تصویری بی‌پرده‌تر از او در کارش و چالش‌هایی که در یک دوره زمانی نسبتا فشرده با آن روبرو بوده است، به شکل حیرت انگیزی قوی بود.

به نظرم در کل ایده‌ی خوبی است که هیچ رئیس جمهوری خودش را با لینکلن مقایسه نکند (می‌خندد). زیرا شدت چالش‌های پیش روی او و میزان توانایی‌هایش قابل قیاس با رئیس جمهور‌های بعد او نیست.

فکر می‌کنم حتما می‌شود درس‌هایی از فیلم گرفت. یکی از نکاتی که بخشی از فیلم لینکلن به ما می‌آموزد؛ به دنبال بالا‌ترین آرمان‌ها بودن است و اینکه برای یک هدف و انگیزه‌ی عمیقا اخلاقی، نیاز است که خودت هم وارد عمل شده و دست بکار شوی. و در این مسیر همواره سازش‌ها و سبک سنگین کردن‌هایی وجود دارد.

 و چیزی که او را تبدیل به شخصیت و رئیس جمهوری متمایز می‌کند؛ توانایی او در ایجاد توازن بین ایده وجود داشتن حقایقی ابدی و جاودانه، در کنار واقعیت‌های وضعیت موجود است و [این که] وضعیت موجود، آشفته و سخت است. در نتیجه هر حرکتی که انجام می‌دهیم دارای ایراداتی است. و ما فقط سعی می‌کنیم در مسیر درست حرکت کنیم.

و همچنین تو به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا باید بدانی که در مورد قدرتی که داری اغراق می‌شود، اما آن چیزی که باید توانایی انجامش را داشته باشی تعیین مسیر این کشتی است. و درک می‌کنی که هرگز با این کشتی به سرزمینی که وعده داده‌ای نمی‌رسی و هر بذری که امروز می‌کاری شاید سال‌های بسیار بعد‌تر میوه دهد.

در نتیجه برنامه ریزی بلند مدت داشتن در حالی که بر روی مشکلات و مسائل روز نیز متمرکز هستی یکی دیگر از درس‌های مفید فیلم است و یک تصویر دقیق از طرز فکری که هرروز در مورد کارم دارم.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.