درک مقام های عرفانی با عمل به دستورات دینی حاصل می شود

حجت الاسلام ‘محمدجواد رودگر’ روز پنج شنبه در حاشیه برپایی بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن در گفت وگو با خبرنگار معارف ایرنا افزود: اگر کسانی که در جست وجوی مقام های معنوی و عرفانی هستند، به دستورات دینی عمل و ضمن مراقبت از چشم ، گوش و زبان خود بر اساس تعالیم دینی رفتار کنند و همچنین توجه آنان به خوراک، پوشاک، خانواده و دوست بر مبنای مسایل دینی باشد، به بسیاری از مراتب معنوی و عرفانی دست خواهند یافت.

وی افزود: علاقه مندان به مسایل عرفانی پیش از مراجعه به عرفان های نوظهور، در ابتدا باید ضمن مطالعه کتاب های مختلفی که درباره عرفان اسلامی منتشر شده است با زوایای مختلف عرفان آشنا شوند.

عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی خاطرنشان کرد: ظواهر عرفان های نوظهور به گونه ای است که موجب فریب افراد ناآشنا با مبانی مذهبی می شود و به همین علت کسانی که به دنبال این عرفان ها هستند لازم است به صورت دقیق عرفان اسلامی را مطالعه کنند و با کارشناسانی که در این زمینه کارهای تحقیقی کرده اند؛ مشورت کنند.

رودگر ادامه داد: برخی افراد خواهان عرفان نیستند، بلکه برای راحتی خود و فرار از برخی پایبندی های دینی به دنبال عرفان های نوظهور هستند و در حقیقت به دنبال آن هستند که همه چیز را داشته باشند.

استاد دانشکده حدیث شهرری با بیان آن که چنین افرادی به دنبال خودفریبی هستند، افزود: هر انسانی به خوبی می داند که به دنبال چه چیزی است و این افراد نیز خود می دانند که به دنبال عرفان نیستند بلکه می خواهند ضمن آن که خود را مذهبی و پایبند نشان دهند، افسارگسیخته نیز باشند و بتوانند افسارگسیختگی خود را توجیه کنند.

فراهنگ ** ۱۰۰۳ **۱۵۸۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۷۵۳۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.