درمانی برای بیماری های پشت میز نشینی

۱۶خردادماه،

بیماری های پشت میز نشینی غالبا از ناحیه گردن آغاز و تا مچ پا را درگیر خواهد کرد که با انجام حرکاتی از درد این نواحی جلوگیری خواهیم کرد.

بیژن فروغ، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، گفت: یکی از بیماری های شایع که سبب اصلی آن بی تحرکی و کاهش فعالیت است بیماری پشت میز نشینی است.

وی عنوان کرد: این دردها شامل دردهایی که در ناحیه مچ دست، انگشتان، گردن، آرنج و نواحی پایین کمر می باشد.

وی خاطر نشان کرد: وقتی درد در ناحیه انگشتان و مچ دست پدیدار شد، کف دستها را به هم بچسبانید و حرکت چرخشی دست را از مفصل مچ به اندازه ۱۵ مرتبه در سه ست با فاصله یک دقیقه انجام می دهیم.

وی خاطر نشان کرد: حرکت برای مفصل آرنج که تمام عضلات ناحیه پشت ساعد بازو و زیر بغل کشیده شود به اندازه ۱۵ مرتبه در ۳ ست به فاصله یک دقیقه باشد و برای تقویت عضله زیر بغل، فرد بایستد و پاها را به عرض شانه ها باز و آرنج دست راست را با دست چپ گرفته و سپس حرکت کششی را انجام می دهیم.

وی افزود: البته زاویه های نشستن اشخاص در پشت سیستم بستگی به اندازه قد و هیکل فرد دارد ولی زاویه مورد نظر شانه ها و آرنج روی میز باید طوری باشد که عضلات حالت ریلکس پیدا کند و از ۹۰ درجه بیشتر باشد.

وی اظهار داشت: تنظیم نادرست ارتفاع آرنج سبب می گردد عصبی که از پشت آرنج حرکت می کند تحت فشار قرار گیرد و انگشت چهارم و پنجم گز گز می کند که اگر نادیده گرفته شود سبب لاغری دست می شد و همچنین اگر مچ دست تحت فشار باشد انگشت شست، دوم و سوم، نصف انگشت چهارم به مشکل برخورد می کند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.