درمان افسردگی با چسب پوستی

جام جم آنلاین: دانشمندان نوع جدیدی «چسب پوستی» ارائه کرده اند که می تواند احساس روحی خوب را برای افراد افسرده به ارمغان آورد.

محققان دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس می گویند این چسب پوستی که در هنگام خواب به پیشانی چسبانده می شود، از پالس های الکتریکی کوچک برای تحریک عصب سه‌ قلو (عصب پنجم جمجمه‌ای، عصب سه شاخه یا V) در سر استفاده می کند.

این عصب که درست در زیر پیشانی قرار دارد و از آن به عنوان درگاه USB به مغز تعبیر می شود به مناطقی از مغز می رود که مسوول کنترل حالات روحی فرد هستند.

این ابزار که الکترودهایی در آن قرار دارد به وسیله دو سیم به یک ژنراتور به اندازه یک تلفن همراه، متصل می شود که می توان آن را به کمر بست.

محققان در آزمایش انجام شده بر روی گروه کوچکی از بیماران مبتلا به نوعی اختلال افسردگی جدی، دریافتند بیماران پس از استفاده از این چسب پوستی به مدت هشت هفته و هر شب هشت ساعت، ۵۰ درصدی را در نشانه های بیماری خود گزارش کردند.

این بیماران، که تمامی آنها به مدت بیش از چهار ماه از نشانه های افسردگی جدی رنج می برند، به دستکم یک داروی ضد افسردگی پاسخ نمی دادند اما پس از استفاده از چسب طی دو هفته احساس روحی بهتری را نشان دادند.(ایرنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.