درمان بیماری نادر توسط پزشک بوشهری

در یک عمل جراحی موفقیت آمیز، بیماری که دارای چندین ناهنجاری نادر بود در بیمارستان بنت الهدی بوشهر جراحی و درمان شد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از خلیج فارس، این بیمار ۵۱ ساله به علت سکته قلبی مدت ها تحت درمان قرار داشت که با مراجعه به بیمارستان بنت الهدی بوشهر با استفاده از امکانات مرکز نظیر آنژیو گرافی پیشرفته و اکوکاردیوگرافی مری توسط متخصصان، ابتدا مورد اقدامات تشخیصی قرار گرفت و مشخص شد علاوه بر بیماری تنگی عروق کرونر، وی دچار آنوریزم شریان کرونر همراه با ارتباط عروق کرونر به عروق ریوی نیز می باشد.

برپایه این گزارش؛ این بیماری که بسیار نادر می باشد و کمتر از نیم درصد ناهنجاری های مادرزادی قلبی را تشکیل می دهد از هنگام تولد وجود دارد ولی ممکن است در سالهای های بعد زندگی خود را نشان دهد و با بیماری های دیگر اشتباه گرفته شود.

در اثر این بیماری، خون به جای اینکه عضلات قلب را تغذیه کند مستقیما وارد شریان ریوی شده و به اصطلاح دزدی خون از قلب توسط ریه به وجود می آید و ممکن است باعث سکته قلبی شود.

پس از فراهم نمودن تمهیدات لازم، بیمار از سوی دکتر ابراهیم شفیعی مورد عمل جراحی قلب باز قرار گرفت و به طور همزمان پیوند عروق کرونر، ترمیم آنوریزم و بستن اتصال شریان ریه برای وی صورت پذیرفت./

این عمل که هشت ساعت طول کشید، با موفقیت کامل صورت پذیرفت و بیمار که هم اکنون در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بنت الهدی دوران نقاهت معمول خود را می گذراند، اکنون سلامت کامل خود را بازیافته است.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.