درمان بی اختیاری ادراری با ورود دستگاه جدیدی به ایران میسر شد

‘فرزانه شریفی’ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: بسیاری از افرادی که عصب مثانه آن ها از ناحیه کمر و لگن به دلیل مادرزادی، دیسک یا کانال نخاعی دچار آسیب و صدمه شده است، می توانند از این دستگاه استفاده کنند.

وی اضافه کرد: این دستگاه یک محرک الکتریکی است که به وسیله یک باطری کار کرده و در کنار لنگن قرار گرفته و به تحریک الکترونیکی اعصاب مربوط به مثانه و مجرا می پردازد.

شریفی تصریح کرد این دستگاه در تمام افراد نتیجه بخش نیست اما در حدود ۵۰ درصد از افراد نتیجه داشته است.

وی اضافه کرد: برای کار گذاشتن این دستگاه در بدن افراد مبتلا به بی اختیاری ادراری، ابتدا این دستگاه یک هفته به صورت موقت در بدن فرد قرار گرفته تا ببینیم عصب قابل تنظیم است یا نه، اگر در آن یک هفته علایم بیمار بهبود یافت، دستگاه اصلی را در بدن فرد جای دهی می کنیم.

این جراح کلیه و مجاری ادرار گفت: برخی از افراد تصور می کردند که این دستگاه منجر به فلج افراد می شود در حالی که این دستگاه برای درمان فلجی مثانه اختراع شده و در زمان کار گذاشتن دستگاه هیچ کاری به نخاع نداریم.

وی تصریح کرد این دستگاه در مورد همه افراد نتیجه بخش نیست اما هیچ عارضه ای ندارد.

شریفی یکی از مشکلات موجود برای بیماران مبتلا به این بیماری برای کارگذاشتن این دستگاه را گران بودن آن عنوان کرد و افزود: این دستگاه در امریکا تولید شده است.

شریفی تصریح کرد نوع موقت این دستگاه ارزان است اما نوع دائمی آن بسیار بهتر از نوع موقت آن است چرا که این دستگاه با باطری کار می کند و باطری نوع دائم آن بعد از گذشت هفت تا هشت سال تعویض می شود.

وی اضافه کرد: برای تعویض باطری نیازی به در آوردن دستگاه از بدن فرد نیست بلکه فقط باطری دستگاه تعویض می شود.

شریفی گفت: تا کنون ۵۰ بیمار در بیمارستان لبافی نژاد از نوع موقت و ۱۰بیمار از نوع دائم این دستگاه استفاده کرده اند و از کاربرد آن بسیار راضی هستند.

اجتمام**۹۱۰۵**۱۵۶۹**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۰۵۳۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.