درمان رایگان مصدومان رانندگی در همه بیمارستان ها

۰۷م اسفند ،

رئیس بیمه مرکزی:

درمان رایگان مصدومان رانندگی در همه بیمارستان ها

رئیس کل بیمه مرکزی در اولین همایش مدیریت ریسک در صنعت بیمه که با حضور دست اندرکاران صنعت بیمه و پلیس برگزار شد، گفت: با تخصیص ۱۰ درصد از حق بیمه های شخص ثالث به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تمام بیمارستانهای دولتی و خصوصی موظفند هر فرد مصدوم در اتفاق تصادف را به سرعت پذیرش و به صورت رایگان درمان کنند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو به نقل از احد مرکزی خبر،سید محمد کریمی افزود : این اقدام برای آن انجام شده است که همچون قبل مصدومان تصادفات به سرعت پذیرش شوند و بیمارستانها نیز دغدغه تامین هزینه های آن را نداشته باشند.
وی گفت: با این رویکرد بیمارستانهای دولتی و خصوصی بدون
توجه به اینکه فرد مصدوم با راننده وسیله نقلیه ای که گواهینامه یا بیمه نامه داشته باشد ، فرد را به صورت رایگان معالجه خواهند کرد.
کریمی همچنین با انتقاد از عملکرد بعضی شرکت های بیمه در ارائه خدمات بیمه تکمیلی افزود: سوء عملکرد بعضی شرکت های بیمه سبب شده است که آنها نتوانند به تعهدات خود عمل کنند در حالیکه با مدیریت بهینه ریسک می توانند خدمات مطلوب ارائه کنند.
وی افزود: اجازه نمی دهیم از این پس شرکت های بیمه درمان تکمیلی با جمعیت بیش از صد نفر را بدون هماهنگی بیمه مرکزی و خارج از ضوابط تعیین شده بفروشد.
کریمی افزود: ضریب خسارت درمان تکمیلی ۱۰۰ و ۵۵ درصدی نمی تواند تداوم داشته باشد و به طور قطع در آینده دچار مشکل خواهد شد بنابراین شرکت هایی که دچار این مشکل می باشند باید تدبیرسازی کنند.
رئیس کل بیمه مرکزی همچنین از شناسایی هزار نقطه اتفاق خیز در کشور خبر داد و گفت: این نقاط به وزارت راه و پلیس اعلام شده است تا با برطرف کردن و اصلاح آنها زمینه کاهش حوادث رانندگی را فراهم کند.
وی همچنین با اشاره به تردد ۹ میلیون موتور سیکلت و حدود ۱۴ میلیون خودرو در کشور از پلیس راهور ناجا خواست با شدت عمل بیشتری با دارندگان وسایل نقلیه موتوری فاقد بیمه نامه برخورد و از تردد آنها جلوگیری کند.
در اولین همایش مدیریت ریسک در مدیریت بیمه ۶۴ مقاله دریافت شده که پس از بررسی آنها در کمیته کارشناسی مرکب از ۱۲ استاد دانشگاه ۹ مقاله برتر و قابل ارائه در این همایش تشخیص داده شده است.
همچنین در این همایش یک روزه میزگردهای تخصصی با حضور دست اندرکاران صنعت بیمه و ارائه دهندگان مقالات و همچنین دو کارگاه آموزشی نیز برگزار می گردد.

دوشنبه ۷ اسفند   ۲۲:۴۶

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.