درمان رفتاری اوتیسم در کشور علمی نیست

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: درمان رفتاری بیماران اوتیسم در کشور علمی نیست.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمانممتازنیوز،‌ دکتر هاشم فرهنگ دوست در جمع خبرنگاران گفت:درمان بیماران اوتیسم به سه بخش پزشکی و رژیم های غذایی،خدمات توانبخشی و درمان رفتاری تقسیم می شود اما بخش درمان رفتاری هنوز در کشور علمی نشده است.
 
وی افزود : درمان صحیح باید بر اساس درمان های دارویی پزشک، رژیم های غذایی متخصص تغذیه، توانبخشی مبتنی بر جامعه باشد.
 
فرهنگ دوست اضافه کرد: متاسفانه برخی از پزشکان عمومی در تشخیص علائم اوتیسم توانایی ندارند و بیماران را به مراکز تشخیصی معرفی نمی کنند.
 
وی افزود: درمان بیماران اوتیسم باید کودک محور و براساس ارتباط کودک با جامعه و تقویت توان بازی کودکان باشد و تنبیه کودک به سبب برخی از رفتارهای ناشی از بیماری علمی و صحیح نیست.
 
دکتر فرهنگ دوست گفت: تفاوت اوتیسم با عقب ماندگی ذهنی ، هوش کودکان مبتلا به اوتیسم است اما اختلال در سیستم عصبی موجب برخی از مشکلات به ویژه تفکر در میان این افراد می شود.
 
وی خواستار افزایش آگاهی جامعه و خانواده ها با همکاری رسانه ها به ویژه رسانه های تصویری و تولید فیلم هایی براساس واقعیت ها به دور از ترحم برای عادی سازی پذیرش  بیماران اوتیسم در جامعه شد و گفت:مشکلات بیماران اوتیسم در خانواده هایشان و در نهایت در جامعه اطراف تاثیر گذار است و بهترین روش تشخیص زودهنگام و مداخله به هنگام و کنترل و کاهش علائم بیماری است. /عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.