درمان زخم روده با زرشک

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: ساییده دانه زرشک را برای درمان زخم روده توصیه نموده اند.

نقشی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: جویدن برگ درخت زرشک نیزبرای بهبود بیماری های دهانی به ویژه ورم لثه تاثیرگذار خواهد بود.

وی تصریح کرد: بیشتر قسمت های زرشک از جمله پوست، دانه، برگها و میوه آن اثرات دارویی قابل توجهی دارند.

نقشی ادامه داد: جوشانده شاخه های جوان زرشک همراه با برگ آن، برای پیشگیری از گسترش بیماری های دهان و دندان به صورت موضعی می توان مصرف نمود.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: زرشک در شهرستان های بیرجند، گناباد، قائن، فردوس و کاشمر به وفور یافت می شود.

وی اظهار داشت: جوشانده برگ زرشک برای مداوای اسهال مصرف می شود و کوبیده برگ تازه زرشک را برای مداوای زخم ها به صورت استعمال خارجی به کار می برند.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی افزود: نوشیدن دو فنجان ازآب زرشک برای مداوا و تسکین موقت تنگی نفس مفید است.
نقشی تاکیدکرد: غرغره آب زرشک جوشیده گلودرد را درمان می کند.


بولتن نیوز | bultannews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. بنده خدا:

    با سلام برای درمان زخم روده دو قاشق خاکشی شسته را در کمی اب جوش بریزید و میل کنید سه بار در روهمچنین یک قاشق بارهنگ را بجوشانید و سه بار در روز میل کنید
    همچنین ده گرم پودر گل ختنی ۱۵گرم پودر ریشه ختمی ۱۰گرم پودر گل گیاه پنیرک را بجوشانید و بعد یک قاشق چ کتیرای خوراکی و یک قاشق چ صمغ عربی را به ان اضافه کرده میل نمایید

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.