درمان سرطان پروستات با برگ چای!

محققان دانشگاه میسوری در این مطالعه نانوذراتی با اندازه مناسب تولید کردند. آنها به‌ جای صدها تزریق، تنها یک یا دو بار فرایند تزریق ذرات را انجام دادند و با همین مقدار، احتمال ماندن نانوذرات تزریق‌ شده در نزدیکی تومور بسیار بالا بود.

محققان با استفاده از نانوذرات طلا و ترکیبی که در برگ چای یافت می‌شود، موفق به ابداع روش موثرتری برای هدفگیری تومورهای سرطان پروستات شدند.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر برای درمان برخی از انواع سرطان‌ها باید از دوزهای بالایی از داروهای شیمی‌درمانی استفاده شود که این امر اثرات جانبی شدیدی در پی دارد. حال محققان دانشگاه میسوری با استفاده از نانوذرات طلا و ترکیبی که در برگ چای یافت می‌شود، روش موثرتری برای هدفگیری تومورهای سرطان پروستات ابداع کرده‌اند. با استفاده از این روش جدید دوز بسیار پایینی از داروهای شیمی‌درمانی نیاز است و این داروها در تمام بدن جاری نشده و در نتیجه به بافت‌های سالم آسیبی نمی‌رسانند.

پروفسور «کاتش کاتی»، استاد رادیولوژی و فیزیک دانشکده پزشکی و دانشکده هنر و علوم می‌گوید: ما در این مطالعه دریافتیم که یک ترکیب خاص در برگ چای به سلول‌های سرطانی در پروستات جذب می‌شود. زمانی که این ترکیب برگ چای را با نانوذرات طلای رادیواکتیو ترکیب کردیم، محصولی به‌ دست آمد که در آن ترکیب برگ چای به رسیدن نانوذرات به تومور کمک کرده و سپس نانوذرات طلا سلول‌های سرطانی را به‌ خوبی از بین می‌برند.

این محققان دریافتند که ترکیب ایجاد شده به‌ خوبی می‌تواند با نوع پیش‌رونده سرطان پروستات مبارزه کند.

در حال حاضر پزشکان با تزریق صدها «دانه» رادیواکتیو به پروستات این نوع از سرطان را درمان می‌کنند. با این حال بنا بر گفته «کتی کاتلر»، یکی دیگر از محققان این کار، زمانی که سرطان پوستات از نوع پیش‌رونده باشد، این نوع از درمان پاسخگو نیست. اندازه این دانه‌ها و عدم توانایی آنها در رسانش موثر به تومور پیش‌رونده از درمان این نوع از سرطان پروستات جلوگیری می‌کند.

محققان دانشگاه میسوری در این مطالعه نانوذراتی با اندازه مناسب تولید کردند. آنها به‌ جای صدها تزریق، تنها یک یا دو بار فرایند تزریق ذرات را انجام دادند و با همین مقدار، احتمال ماندن نانوذرات تزریق‌ شده در نزدیکی تومور بسیار بالا بود.

«کاتلر» می‌گوید: درمان‌های فعلی بر روی بیمارانی که دارای نوع پیش‌رونده سرطان پروستات هستند، موثر نیست. در بسیاری از موارد سرطان پروستات به کندی رشد می‌کند و در محل خود باقی می‌ماند که این امر مدیریت آن را آسان می‌کند. نوع پیش‌رونده این سرطان در قسمت‌های مختلف بدن پخش می‌شود و این بیماری دومین سرطان کشنده در مردان آمریکایی محسوب می‌شود. با این حال ما بر این باوریم که این نانوذرات طلا می‌توانند هر دو نوع تومور سرطانی معمولی و پیش‌رونده پروستات را کوچک‌تر کرده و یا به‌ طور کلی از بین ببرند.

جزئیات این تحقیق در مجله «Proceedings of the National Academy of Sciences» منتشر شده است.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.