درمان سرطان پیشرفته از طریق ازدواج

تایمز آو ایندیا: دانشمندان به یک درمان جدید برای سرطان دست یافته‌اند و آن چیزی نیست جز ازدواج کردن.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، محققان دانشگاه مریلند و مرکز سرطان استیوارت گرینهام در بالتیمور دریافته‌اند که والدین مزدوجی که دارای سرطان ریه پیشرفته هستند، پس از درمان نسبت به افراد مجرد بیشتر جان سالم به در می‌برند. مزایای مشابه ازدواج در سرطان‌های دیگر نظیر پروستات، سر و گردن نیز دیده شده است. 

محققان در بررسی‌های خود ۱۶۸ بیمار با سلول‌های نه چندان کوچک سرطان ریه‌ای مرحله سه که شایع‌ترین نوع سرطان ریه است را مورد مطالعه قرار داده که مورد شیمی‌درمانی و پرتودرمانی در یک دوره ۱۰ ساله قرار داشتند. آنها دریافتند که ۳۳ درصد از والدین متأهل پس از سه سال از گذشت درمان هنوز زنده بودند که این در مقابل تنها ۱۰ درصد از والدین مجرد بود و در این میان آمار زنان بسیار بهتر از مردان بود. زنان متأهل دارای بهترین نرخ زنده ماندن سه ساله با ۴۶ درصد نسبت به تنها سه درصد از مردان مجرد بودند.
 
الیزابت نیکولز، نویسنده اصلی این گزارش گفت: «به نظر می‌رسد که وضعیت تأهل یکی از فاکتورهای مهم و مستقل بقای بیمارانی است که دارای سلول‌های نه‌چندان کوچک سرطان ریه هستند.» نیکولز در بیانیه‌ای گفت که هنوز دلیل مشخصی برای اثبات این واقعیت وجود ندارد اما یافته‌های ما نشان می‌دهد که حمایت اجتماعی نهفته در ازدواج در مدیریت و درمان بیماران سرطانی نقش عمده‌ای ایفا می‌کند. زنان مجرد و مردان متأهل دارای رقم بقای یکسانی بودند. 

بیماران سفیدپوست ازدواج کرده نسبت به بیماران ازدواج کرده آفریقایی- امریکایی نیز نرخ بقای بهتری داشتند. تحقیقات بیشتری لازم است تا بتوان دانست که آیا می‌توان نتایج این تحقیق نسبت به دیگر سرطان‌ها را مورد تأیید قرار داد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.