درمان سیاهی دور چشم

siahi dore cheshm درمان سیاهی دور چشم

با کرم کامفری می توانید سیاهی دور چشم را درمان کنید. کامفری گیاهی است با برگ های کرک دار و سبز و گل هایی زنگوله مانند. این گیاه که در تمام فصول سال سبز است، متعلق به گروه گیاه گاوزبان بوده و منشا اصلی آن اروپا و مدیترانه است. این گیاه خاصیت قابض دارد و نوعی ضد عفونی کننده نیز هست. به همین دلیل از این گیاه برای درمان تورم و کبودی استفاده می شود و محل زخم ها و بریدگی ها را نیز با آن ضد عفونی می کنند…

 

ضمام تهیه شده از برگ ها و ریشه ی این گیاه پوست را نرم می کند و کبودی ها را تسکین می دهد. همچنین برای بهبود کشیدگی عضلات یا شکستگی استخوان نیز موثر است. اما فراموش نکنید که این گیاه فقط برای استعمال خارجی است.

گیاه کامفری به راحتی در باغ یا باغچه ها رشد می کند. البته پس از مدتی اندازه آن بزرگ می شود؛ به همین دلیل بهتر است آن را نزدیک دیوار یا حفاظ ها بکارید؛ در غیر این صورت جلوی دید سایر گیاهان را می گیرد. هنگام انتخاب مکانی برای کاشت این گیاه باید این نکته را در نظر داشته باشید که طول آن به ۹۰ تا ۱۰۰ سانتی متر می رسد و خاک آن باید غنی و مرطوب باشد. همچنین احتیاج به نور کافی همراه با مقداری سایه دارد. در بهار گل هایی به رنگ آبی، سفید و صورتی می دهد که جاذب زنبورها و پروانه هاست.

شما می توانید کرمی نرم و شفاف برای دور چشم تان از این گیاه بسازید که سیاهی، خشکی و چروک های دور چشم را از بین می برد. قسمتی از این گیاه را به طور کامل (به همراه ریشه، ساقه و برگ) جدا کنید، خوب بشویید تا کاملا تمیز شود و سپس به کمک حوله ای آن را خشک کنید. سپس برگ ها را از ساقه ها جدا کرده، ریشه ها و ساقه ها را نیز تکه تکه کنید. حال همه قسمت های گیاه را در روغن زیتون داغ بریزید و به مدت یک ساعت آن را با درجه حرارت ملایم هم بزنید.

می توانید از روغن های گیاهی دیگر مانند روغن آفتابگردان و بادام نیز استفاده کنید. بعد از این کار تکه های گیاه را از روغن بیرون بیاورید. سپس ۲ لیوان از روغن شفاف را با ۴۵۰ گرم موم یا عسل داغ مخلوط کنید (یا ۱۰۰ گرم موم را با نصف لیوان روغن کامفری مخلوط کنید)، می توانید به مخلوط روغن و موم مقداری روغن های عطری نیز اضافه کنید. معمولا عطر پرتقال، لیمو، نعناع و بادام این کرم را خوشبو می کند.

همچنین می توانید کیسه های این گیاه را مخصوص چشم تهیه کنید. برگ های تازه گیاه کامفری را ابتدا خوب بشویید و در آب جوش بریزید. صبر کنید تا رنگ گیاه تغییر کند؛ سپس آن را از آب جوش خارج کنید و در گازهای استریل بپیچید. می توانید این کیسه ها را خنک یا گرم بر روی چشمان خود قرار دهید تا پف یا سیاهی دور چشم تان کاهش پیدا کند.

همچنین می توانید کیسه هایی بزرگ تر درست کنید و کشیدگی عضلات و ماهیچه ها را با آن تسکین دهید. ضمادهای این گیاه در درمان کبودی و تورم بسیار موثر است.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.