درمان فشار خون مقاوم به دارو با امواج رادیویی

درمان فشار خون مقاوم به دارو از طریق سوزاندن اعصاب شریانهای کلیه با امواج رادیویی برای اولین بار در کشور با موفقیت انجام شد.

دکتر مسعود اسلامی فوق تخصص قلب و عروق با اعلام این خبر در گفتگو با مهر اظهارداشت: بیمار، یک خانم ۲۷ ساله مقاوم به داروهای ضد فشار خون با علت نامشخص است که به رغم خوردن داروهای متعدد فشارخون، اما فشار او همچنان ۲۶ روی ۱۴ بود و از همین رو به طور مکرر در بیمارستان بستری می شده است.

عضو تیم درمانی به روش غیردارویی برای کنترل فشارخون این بیمار اشاره کرد و افزود: در این روش از طریق سرخ رگ رانی و با استفاده از بی حسی موضعی، سیم مخصوصی داخل سرخ رگهای کلیه قرار گرفته و با امواج رادیویی، ۴ یا ۵ نقطه در طول مسیر رگ سوزانده می شود.

اسلامی ادامه داد: در این روش، اعصاب سمپاتیک شریانهای کلیوی سوزانده می شود و در نتیجه فشارخون بیمار پایین می آید. به طوریکه در پایان این عمل، فشار بیمار به ۱۶ روی ۱۱ رسید.

این متخصص الکتروفیزیولوژی با اعلام اینکه نتیجه این روش درمانی حداکثر یک تا ۳ ماه بعد حاصل خواهد شد، افزود: این روش برای اولین بار در ایران و در بهترین بخش آنژیوگرافی خاورمیانه در بیمارستان پارس تهران توسط دکتر سیف الله عبدی فوق تخصص قلب و عروق و بنده و همراهی تیم درمانی با موفقیت انجام شد. تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.