درمان قطعی۶۰ درصدمبتلایان به سرطان

دبیر علمی کنگره بین‌الملی هم‌اندیشی سرطان با بیان اینکه ۶۰ درصد مبتلایان به سرطان معالجه قطعی می‌شوند، گفت: تشخیص دیرهنگام یکی از مهم‌ترین دلایل مرگ مبتلایان به سرطان است.
 
به گزارش ایسنا، دکتر مهدی سیلانیان طوسی در نشست خبری این کنگره واقع در شهرک دانش و سلامت افزود: ایران مشکلی در ثبت سرطان در بیمارستان ندارد بلکه مشکل ما ثبت سرطان در جمعیت است که این امر یکی از محورهای کنگره پیش‌رو است زیرا اختصاص بودجه یا برنامه‌ریزی برای مبارزه با شیوع سرطان منوط به ثبت دقیق این بیماری در جمعیت است و در حال حاضر ما حدود ۷۰ هزار ثبت سرطان در کشور داریم.
 
وی اعلام کرد: یکی از دلایل فوت بیماران مبتلا به سرطان تشخیص دیرهنگام است که از عدم آموزش عمومی و ترس مردم از واژه‌ی سرطان ناشی می‌شود.
 
دبیر علمی کنگره بین المللی هم اندیشی سرطان خاطرنشان کرد: بیشترین هزینه‌ی انجام شده در حوزه‌ی علوم پزشکی در دنیا بر روی تحقیقات سرطان متمرکز شده و در سال‎های اخیر شاهد درمان موفق‌تر و عوارض کمتر این بیماری بوده‌ایم که موجب درمان قطعی ۶۰ درصد مبتلایان به سرطان بوده است.
 
وی تاکید کرد: این تحقیقات هم از جنبه‌ی مولکولی و ژنتیکی و هم از جنبه‌ی تشخیص، پیشرفت چشمگیری داشته است.
 
این استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: درمان سرطان در ایران امروز در نقطه‌ی عطف تغییر از سیستم‌های درمان قدیمی‌تر به مدرن قرار دارد و یکی از نتایج برگزاری این کنگره در مشهد ایجاد ارتباط بین محققین داخلی و خارجی و اشتراک گذاشتن نتایج تحقیقات و انتقال دانش است و هدف اصلی ما آموزش پزشکان جهت استفاده از دستگاه‌های روز دنیا و حتی تبادل استاد و دانشجو با مراکز بین المللی است.
 
طوسی عنوان کرد: در طی ۳ الی ۴ سال اخیر از درمان‎های دو بعدی به سه بعدی رسیده‌ایم.
 
وی توضیح داد: ۴۵۰ مقاله به کنگره بین المللی همایش سرطان ارسال شده که ۱۶۰ مقاله توسط این کنگره پذیرفته شده است.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.