درمان موخوره با سرکه سیب

اگر به دنبال راه‌هایی مناسب برای سلامت بیشتر موهای‌تان و درمان موخوره می‌گردید، ماسک‌های خانگی زیر مخصوصا ماسک روغن زیتون و سرکه سیب را حتما امتحان کنید.

 ar4 1230 درمان موخوره با سرکه سیب

ماسک روغن زیتون و سرکه سیب برای مو خوره

موخوره بیشتر در موهای خشک یا شکننده دیده می‌شود و زیبایی و سلامت موها را هدف قرار می‌دهد. بهترین راه‌حل برای رفع این مشکل این است که هر از گاهی نوک موهایتان را بزنید تا مو خوره‌ها از بین بروند. استفاده از ماسک‌های خانگی و طبیعی می‌تواند موثر باشد و شما را از شر این مزاحم‌ها خلاص کند. برای این کار به سه قاشق غذاخوری روغن زیتون، دو قاشق غذا خوری سرکه سیب، سه قاشق غذاخوری عسل و دو قطره افشره خوراکی رزماری نیاز دارید. ترکیبات ذکر شده را داخل ظرف کوچکی مخلوط کنید. ماسک تهیه شده را روی موهایتان بگذارید و کمی ماساژ دهید سپس موهای‌تان را با یک حوله یا دستمال ببندید. اجازه دهید ماسک به مدت ۲۰ دقیقه روی سرتان بماند سپس موهای‌تان را شست‌وشو دهید.

سرکه سیب در خدمت تقویت موها

اگر به دنبال راهی برای تقویت موهای‌تان می‌گردید، این ماسک را تهیه کنید. یک قاشق غذاخوری سرکه سیب، دو عدد تخم‌مرغ، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری گلیسیرین نیاز دارید. تخم‌مرغ‌ها را بشکنید و داخل یک ظرف بریزید. یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری گلیسیرین به آن اضافه کنید. پنج دقیقه صبر کنید؛ سپس یک قاشق غذاخوری سرکه سیب به مواد قبلی اضافه کنید. مواد را با یک قاشق هم بزنید. موها را با شامپوی خود شست‌وشو دهید و ماسک را روی موهای‌تان بگذارید. اجازه دهید ماسک به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی موهای‌تان بماند؛ سپس آنها را شست‌وشو دهید.

سرکه سیب برای مقابله با شوره سر

سرکه سیب یک ضدشوره طبیعی و موثر است. دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با دو فنجان آب ولرم مخلوط کنید. محلولی را که درست کرده‌اید به موهایتان بزنید و به آرامی ماساژ دهید تا محلول به خورد موها و پوست سرتان برود. این محلول باید یک شب کامل روی موهایتان بماند. صبح موهایتان را با شامپو شست‌وشو دهید. اسیدها و آنزیم‌های موجود در سرکه سیب باعث از بین رفتن عواملی می‌شود که باعث بروز مشکلاتی مانند شوره، خارش و ریزش مو می‌شوند.

نکته: نگران بوی سرکه سیب نباشید زیرا زمانی که موهای‌تان را سشوار می‌زنید بوی آن نیز از بین خواهد رفت.

منبع: همشهری تندرستی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.